Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1304 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35808
Barzel B, Biehler R. Theory-Based Design of Professional Development for Upper Secondary Teachers–Focusing on the Content-Specific Use of Digital Tools. In: Zehetmeier S, Potari D, Ribeiro M, eds. Professional Development and Knowledge of Mathematics Teachers. Routledge; 2020:163–192.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35822
Feudel F, Biehler R. Students’ Understanding of the Derivative Concept in the Context of Mathematics for Economics. Journal für Mathematik-Didaktik. 2020;42(1):273-305. doi:10.1007/s13138-020-00174-z
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35709
Kempen L, Biehler R. Using Figurate Numbers in Elementary Number Theory – Discussing a ‘Useful’ Heuristic From the Perspectives of Semiotics and Cognitive Psychology. Frontiers in Psychology. 2020;11:1180. doi:10.3389/fpsyg.2020.01180
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35827
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Was verstehen Schülerinnen und Schüler unter „Beweis“? – ausgewählte Ergebnisse einer Pilotstudie. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:489-492. doi:10.17877/DE290R-21418
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35819
Biehler R, Kempen L, Paravicini W. Hochschuldidaktik Mathematik: Fachbezogenes Design und empirische Studien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1347-1348. doi:10.17877/DE290R-21487
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35823
Fleischer Y, Biehler R. Automatisierte Entscheidungsverfahren als Thema im allgemeinbildenden Mathematikunterricht. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020. doi:10.17877/DE290R-21301
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35826
Griese B, Nieszporek R, Biehler R. Frei verfügbare Materialien für Unterricht und Fortbildung: Stochastik verständnisorientiert unterrichten. Stochastik in der Schule. 2020;40(1):10-17.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35914
Lünne S, Schnell S, Biehler R. Ffunt@OWL – Konzept und Gestaltungsprinzipien zur Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrkräfte der Sekundarstufe I. In: Porsch R, Rösken-Winter B, eds. Professionelles Handeln im fachfremd erteilten Mathematikunterricht. Springer Spektrum; 2020:141-167. doi:10.1007/978-3-658-27293-7_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit E, Biehler R. “I only know the absolute value function”–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35829
Kempen L, Krämer S, Biehler R. Investigating high school graduates’ personal meaning of the notion of “mathematical proof.” In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020:358-367.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35911
Lankeit E, Bauer T, Biehler R. Votingfragen in den Übungen zur Analysis – Wirkung verschiedener Einsatzszenarien. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM-Verlag; 2020:1361-1364. doi:10.17877/DE290R-21396
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
Schürmann M, Gildehaus L, Liebendörfer M, et al. Mathematics learning support centres in Germany—an overview. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2020;40(2):99-113. doi:10.1093/teamat/hraa007
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer M, Göller R, Gildehaus L, et al. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers. In: Hausberger T, Bosch M, Chelloughi F, eds. Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020). University of Carthage and INDRUM; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35820
Biehler R, Liebendörfer M, Schmitz A, et al. studiVEMINTvideos – Mathematische Lernvideos zur Studienvorbereitung und Unterstützung im ersten Studienjahr. In: Siller H-S, Weigel W, Wörler JF, eds. Beiträge zum Mathematikunterricht 2020. WTM; 2020. doi:10.17877/DE290R-21234
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35814
Biehler R, Fleischer Y, Budde L, et al. Data science education in secondary schools: Teaching and learning decision trees with CODAP and Jupyter Notebooks as an example of integrating machine learning into statistics education. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE). ISI/IASE; 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde L, Frischemeier D, Biehler R, et al. Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP. In: Arnold P, ed. New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020. ISI/IASE; 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16961
Liebendörfer M, Göller R, Biehler R, et al. LimSt – Ein Fragebogen zur Erhebung von Lernstrategien im mathematikhaltigen Studium. Journal für Mathematik-Didaktik. Published online 2020. doi:10.1007/s13138-020-00167-y
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Schürmann M, Liebendörfer M, Gildehaus L, et al. Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020. dghd-Newsletter. 2020;4/2020:24-26.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Schürmann M, Schaper N, Liebendörfer M, et al. Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. dghd-Newsletter. 2020;01/2020:25-29.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 19945 | OA
McLachlan RI, Offen C, Tapley BK. Symplectic integration of PDEs using Clebsch variables. Journal of Computational Dynamics. 2019;6(1):111-130. doi:10.3934/jcd.2019005
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed