Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1328 Publications


2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51570
Hilgert, J. (2018). Barry Mazur und William Stein: Prime Numbers and the Riemann Hypothesis. In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 311–313).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51574
Hilgert, J. (2018). Joseph, G.G. Indian Mathematics. Engaging with the World from Ancient to Modern Times (World Scientific 2016). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 121–123).
LibreCat
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 51573
Hilgert, J. (2018). Diaconis, P.,  B. Skyrms: Ten great ideas about chance (Princeton University Press 2018). In Mathematische Semesterberichte (Vol. 65, pp. 125–127).
LibreCat
 

2018 | Habilitation | LibreCat-ID: 45974 | OA
Kovács, B. (2018). Numerical analysis of partial differential equations on and of evolving surfaces.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45950
Karátson, J., Kovács, B., & Korotov, S. (2018). Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis, 40(2), 1241–1265. https://doi.org/10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45949
Karátson, J., Kovács, B., & Korotov, S. (2018). Discrete maximum principles for nonlinear elliptic finite element problems on surfaces with boundary. IMA Journal of Numerical Analysis, 40(2), 1241–1265. https://doi.org/10.1093/imanum/dry086
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45947
Kovács, B., & Lubich, C. (2018). Linearly implicit full discretization of surface evolution. Numerische Mathematik, 140(1), 121–152. https://doi.org/10.1007/s00211-018-0962-6
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45951
Kovács, B. (2018). Computing arbitrary Lagrangian Eulerian maps for evolving surfaces. Numerical Methods for Partial Differential Equations, 35(3), 1093–1112. https://doi.org/10.1002/num.22340
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Werth, G. (2018). Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat, S., Visnovska, J., Trouche, L., Qi, C., & Fan, L. (2018). Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, & J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović, E., Kuzminykh, K., & Rezat, S. (2018). Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: Mathematik Lehren, 211, 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat, S., & Häsel-Weide, U. (2018). Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, & University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) (pp. 209–216).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321
Wessel, L., & Erath, K. (2018). Theoretical frameworks for designing and analyzing language-responsive mathematics teaching–learning arrangements. ZDM, 50(6), 1053–1064. https://doi.org/10.1007/s11858-018-0980-y
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Wessel, L., Büchter, A., & Prediger, S. (2018). Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten. Mathematik lehren, 206, 2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Wessel, L., & Sprütte, F. (2018). Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten. mathematik lehren, 206, 18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Wessel, L., & Moser-Fendel, J. (2018). Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 2107–2108).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403
Wessel, L. (2018). Strukturierte Aufgabenfolgen. Begründen üben und Ableitungsregeln trainieren. mathematik lehren, 209, 38–42.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Lankeit, E., & Biehler, R. (2018). Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 1135–1138). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, A., Kemper, G., Koepf, W., & Liebendörfer, M. (2018). CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 83–84). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, A., & Liebendörfer, M. (2018). Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief, 63.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed