Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1531 Publications
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16581
A Set-Oriented Numerical Approach for Dynamical Systems with Parameter Uncertainty
M. Dellnitz, S. Klus, A. Ziessler, SIAM Journal on Applied Dynamical Systems (2017) 120–138.
LibreCat
| DOI
M. Dellnitz, S. Klus, A. Ziessler, SIAM Journal on Applied Dynamical Systems (2017) 120–138.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16657
A Multiobjective MPC Approach for Autonomously Driven Electric Vehicles * *This research was funded by the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) within the Leading-Edge Cluster Intelligent Technical Systems OstWestfalenLippe (it’s OWL).
S. Peitz, K. Schäfer, S. Ober-Blöbaum, J. Eckstein, U. Köhler, M. Dellnitz, IFAC-PapersOnLine (2017) 8674–8679.
LibreCat
| DOI
S. Peitz, K. Schäfer, S. Ober-Blöbaum, J. Eckstein, U. Köhler, M. Dellnitz, IFAC-PapersOnLine (2017) 8674–8679.
2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 10594 |
Exploiting structure in multiobjective optimization and optimal control
S. Peitz, Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control, 2017.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
S. Peitz, Exploiting Structure in Multiobjective Optimization and Optimal Control, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung.
U. Häsel-Weide, in: J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., Springer Spektrum, Wiesbaden, 2017, pp. 17–28.
LibreCat
| Files available
U. Häsel-Weide, in: J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., Springer Spektrum, Wiesbaden, 2017, pp. 17–28.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes.
U. Häsel-Weide, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, DCU Institude of Education and ERME, Dublin, 2017, pp. 1292–1299.
LibreCat
U. Häsel-Weide, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, DCU Institude of Education and ERME, Dublin, 2017, pp. 1292–1299.
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017.
LibreCat
| Files available
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Förderheft zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, T. Breucker, M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
U. Häsel-Weide, T. Breucker, M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr, Klett, Leipzig, 2017.
2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Das Zahlenbuch 2. Förderheft.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft., Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft., Klett, Leipzig, 2017.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: F. Helmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 213–228.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: F. Helmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 213–228.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze.
U. Häsel-Weide, S. Prediger, in: M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017, pp. 167–181.
LibreCat
U. Häsel-Weide, S. Prediger, in: M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017, pp. 167–181.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting.
U. Häsel-Weide, C. Schöttler, in: J. Novotná, H. Moraová, Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching. Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education, Prag, 2017, pp. 373–383.
LibreCat
U. Häsel-Weide, C. Schöttler, in: J. Novotná, H. Moraová, Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching. Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education, Prag, 2017, pp. 373–383.
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht.
U. Häsel-Weide, A.M. Hintz, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 78–87.
LibreCat
U. Häsel-Weide, A.M. Hintz, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 78–87.
2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017.
LibreCat
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34663
Global existence and asymptotic stability in a competitive two-species chemotaxis system with two signals
T. Black, Discrete & Continuous Dynamical Systems - B 22 (2017) 1253–1272.
LibreCat
| DOI
T. Black, Discrete & Continuous Dynamical Systems - B 22 (2017) 1253–1272.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 34665
Singular sensitivity in a Keller–Segel-fluid system
T. Black, J. Lankeit, M. Mizukami, Journal of Evolution Equations 18 (2017) 561–581.
LibreCat
| DOI
T. Black, J. Lankeit, M. Mizukami, Journal of Evolution Equations 18 (2017) 561–581.
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8756
A multiobjective MPC approach for autonomously driven electric vehicles
S. Peitz, K. Schäfer, S. Ober-Blöbaum, J. Eckstein, U. Köhler, M. Dellnitz, Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC) 50 (2017) 8674–8679.
LibreCat
| DOI
S. Peitz, K. Schäfer, S. Ober-Blöbaum, J. Eckstein, U. Köhler, M. Dellnitz, Proceedings of the 20th World Congress of the International Federation of Automatic Control (IFAC) 50 (2017) 8674–8679.
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29430
Variational multirate integration in discrete mechanics and optimal control
T. Gail, S. Ober-Blöbaum, S. Leyendecker, in: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, 2017.
LibreCat
T. Gail, S. Ober-Blöbaum, S. Leyendecker, in: ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics, 2017.
2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 31301
Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks
P. Schütte, Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks, 2017.
LibreCat
P. Schütte, Identifying and Realizing Symmetries in Quantum Walks - Symmetry Classes and Quantum Walks, 2017.