Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1328 Publications
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 51395
J. Hilgert, M. Laubinger, and A. Alldridge, “Harmonic analysis on Heisenberg-Clifford Lie supergroups,” J. London Math. Soc., vol. 87, pp. 561–585, 2013.
LibreCat
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51490
J. Hilgert, Ed., Arbeitsbuch Mathematik für das erste Studienjahr. Springer Spektrum, 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51491
J. Hilgert, Ed., Lesebuch Mathematik für das erste Studienjahr. Springer Spektrum, 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Preprint | LibreCat-ID: 51532
J. Hilgert and G. Ólafsson, “The Radon transform and its dual for limits of symmetric spaces.” 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Preprint | LibreCat-ID: 51533
J. Hilgert, A. Alldridge, and T. Wurzbacher, “Singular superspaces.” 2013.
LibreCat
| Download (ext.)
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48332
S. Prediger and L. Wessel, “Fostering German-language learners’ constructions of meanings for fractions—design and effects of a language- and mathematics-integrated intervention,” Mathematics Education Research Journal, vol. 25, no. 3, pp. 435–456, 2013, doi: 10.1007/s13394-013-0079-2.
LibreCat
| DOI
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48333
S. Prediger, L. Wessel, K. Tschierschky, B. Seipp, and E. Özdil, “Diagnose und Förderung schulpraktisch erproben-am Beispiel Mathematiklernen bei Deutsch als Zweitsprache,” in Diagnose und individuelle Förderung in der MINT-Lehrerbildung. Das Projekt dortMINT, S. Hußmann and C. Selter, Eds. Münster: Waxmann, 2013, pp. 171–192.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 48329
S. Prediger, N. Krägeloh, and L. Wessel, “Wieso 3/4 von 12, und wo ist der Kreis? Brüche für Teile von Mengen handlungs- und strukturorientiert erarbeiten. ,” Praxis der Mathematik in der Schule, vol. 55, no. 52, pp. 9–14, 2013.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48395
L. Wessel, “Sprache und Vorstellungen parallel entwickeln – Wirkungen einer fach- und sprachintegrierten Förderung für sprachlich schwache Lernende,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2013, G. Greefrath, F. Käpnick, and M. Stein, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2013, pp. 1082–1085.
LibreCat
| Download (ext.)
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8548
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Mathematikinteresse im 1. Studiensemester,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 : Vorträge auf der 46. Tagung für Didaktik der Mathematik, 2012, vol. 1, pp. 545–548.
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8552
R. Biehler, A. Hoppenbrock, J. Klemm, M. Liebendörfer, and T. Wassong, “Training of student teaching assistants and e-learning via math-bridge – Two projects at the German Centre for Higher Mathematics Education,” in CETL-MSOR Conference 2011, 2012.
LibreCat