Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1616 Publications


2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54340
Hesse, K. (2016). Neugestaltung der “Höheren Mathematik A, B und C für Elektrotechniker” -- Nutzung der Lehrmaterialien durch Studierende. In W. Paravicini & J. Schnieder (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2015: Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 13. & 14. November 2015 an der Universität zu Lübeck (Hochschulschriften zur Mathematik-Didaktik) (pp. 86–102). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 55281
Steuding, J., & Technau, M. (2016). The least prime number in a Beatty sequence. J. Number Theory, 169, 144–159. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2016.05.022
LibreCat | DOI
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 51489
Hilgert, J. (2016). Mathematische Strukturen. Springer Spektrum.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Colberg, C., Schürmann, M., Biehler, R., Hochmuth, R. K., Schaper, N., & Liebendörfer, M. (2016). Projekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In A. Hanft, F. Bischoff, & B. Prang (Eds.), Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre (pp. 19–22). Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Colberg, C., Biehler, R., Hochmuth, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2016). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, 213–216. http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 38032
Rösler, M., & Voit, M. (2016). Integral representation and sharp asymptotic results for some Heckman-Opdam hypergeometric functions of type BC. Transactions of the American Mathematical Society, 368(8), 6005–6032. https://doi.org/10.48550/ARXIV.1402.5793
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 37663
Rösler, M., & Voit, M. (2016). A multivariate version of the disk convolution. Journal of Mathematical Analysis and Applications, 435(1), 701–717. https://doi.org/10.1016/j.jmaa.2015.10.062
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 40066
Bañuelos, R., Bogdan, K., & Luks, T. (2016). Hardy–Stein identities and square functions for semigroups. Journal of the London Mathematical Society, 94(2), 462–478. https://doi.org/10.1112/jlms/jdw042
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 34844
Klüners, J., & Nicolae, F. (2016). Are number fields determined by Artin L-functions? Journal of Number Theory, 167, 161–168. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2016.03.023
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 42792
Kirschmer, M., & Lorch, D. (2016). Ternary quadratic forms over number fields with small class number. Journal of Number Theory, 161, 343–361. https://doi.org/10.1016/j.jnt.2014.11.001
LibreCat | DOI
 

2016 | Misc | LibreCat-ID: 43454
Kirschmer, M. (2016). Definite quadratic and hermitian forms with small class number (Habilitation).
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 44339
Burban, I., & Gnedin, W. (2016). Cohen-Macaulay modules over some non-reduced curve singularities. Journal of Pure and Applied Algebra, 220(12), 3777–3815.
LibreCat
 

2016 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 45332
Schönherr, J., & Schukajlow, S. (2016). Are mathematical problems boring? Boredom while solving problems with and without a connection to reality from students’ and pre-service teachers’ perspectives. In C. Csíkos, A. Rausch, & J. Szitányi (Eds.), Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp. 131–138). PME.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56893
Biehler, R., & Hochmuth, R. (2016). Oberwolfach Papers on Mathematics in Undergraduate Study Programs: Challenges for Research. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 3(1), 1–7. https://doi.org/10.1007/s40753-016-0049-7
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56973
Biehler, R., & Blum, W. (2016). Didaktisch orientierte Rekonstruktion von Mathematik als Basis von Schulmathematik und Lehrerbildung – Editorial. Journal für Mathematik-Didaktik, 37(1), 1–4. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0101-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56977
Biehler, R., & Kempen, L. (2016). Didaktisch orientierte Beweiskonzepte – Eine Analyse zur mathematikdidaktischen Ideenentwicklung. Journal für Mathematik-Didaktik, 37(1), 141–179. https://doi.org/10.1007/s13138-016-0097-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56974
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2016). Stochastische Simulationen mit TinkerPlots–Von einfachen Zufallsexperimenten zum informellen Hypothesentesten. Stochastik in der Schule, 36(1), 22–27.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56972
Biehler, R. (2016). Professional development for teaching probability and inference statistics with digital tools at upper secondary level. 13 th International Congress on Mathematical Education (ICME 13), Hamburg.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56976
Biehler, R., Hochmuth, R., Rück, H.-G., Göller, R., Hoppenbrock, A., Liebendörfer, M., & Püschl, J. (2016). Research in University Mathematics Education. The khdm. EMS Newsletters December 2016, 49–50.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 56971
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2016). Randomisierungstests mit TinkerPlots. Stochastik in der Schule, 36(3), 9–15.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed