Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1580 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 44340
Burban, I., & Henrich, T. (2015). Vector bundles on plane cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Journal of the European Math. Society, 17(3), 591– 644. https://doi.org/10.4171/JEMS/512
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45683
Bruns, J., & Eichen, L. (2015). Mathematikbezogene Kompetenzentwicklung elementarpädagogischer Fachpersonen in Intensiv-Fortbildungen. In F. Caluori, H. Linneweber-Lamerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015 (pp. 212–215). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45682
Bruns, J., & Eichen, L. (2015). Entwicklung eines videobasierten Instruments zur Erhebung von Handlungsfähigkeiten elementarpädagogischer Fachpersonen im mathematischen Bereich (VimaH). In A. S. Steinweg (Ed.), Entwicklung mathematischer Fähigkeiten von Kindern im Grundschulalter – Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2015 (pp. 103–106). Bamberg University Press.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45684
Bruns, J., & Eichen, L. (2015). Entwicklung eines videobasierten Instruments zur Erhebung mathematikdidaktischer Handlungskompetenzen elementarpädagogischer Fachpersonen. In F. Caluori, H. Linneweber-Lamerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015 (pp. 260–263). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 36482
Bruns, J., & Eichen, L. (2015). Adaptive Förderung zur Vorbereitung auf den Übergang vom Elementar- in den Primarbereich am Beispiel des Bereichs Mathematik. Frühe Bildung, 4(1), 11–16. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000188
LibreCat | DOI
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57015
Haase, J., Kolter, J., Bender, P., Biehler, R., Blum, W., Hochmuth, R., & Schukajlow, S. (2015). Mathematikausbildung von Grundschulstudierenden im Projekt KLIMAGS: Forschungsdesign und erste Ergebnisse bzgl. Weltbildern, Lernstrategien und Leistungen. In A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase - Herausforderungen und Lösungsansätze (pp. 531–547). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-10261-6_34
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57044
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2015). Preservice teachers reasoning about uncertainty in the context of randomization tests. In A. Zieffler & E. Fry (Eds.), Reasoning about uncertainty: Learning and teaching informal inferential reasoning (pp. 129–162). Catalyst Press.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57039
Becher, S., & Biehler, R. (2015). Welche Kriterien legen Lehramtsstudierende (Gym) bei der Bewertung fachmathematischer Veranstaltungen zu Grunde? In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 1 (pp. 116–119). WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57040
Biehler, R. (Ed.). (2015). Stochastik in der Schule 35(3).
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57051
Kuzle, A., & Biehler, R. (2015). Examining mathematics mentor teachers’ practices in professional development courses on teaching data analysis: implications for mentor teachers’ programs. ZDM Mathematics Education, 47(1), 39–51. https://doi.org/10.1007/s11858-014-0663-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 57048
Biehler, R., & Scherer, P. (2015). Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Editorial. Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2), 191–194. https://doi.org/10.1007/s13138-015-0080-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57047
Biehler, R., & Scherer, P. (Eds.). (2015). Lehrerfortbildung Mathematik – Konzepte und Wirkungsforschung – Journal für Mathematik-Didaktik, 36(2).
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57046
Biehler, R., Kortemeyer, J., & Schaper, N. (2015). Conceptualizing and studying students’ processes of solving typical problems in introductory engineering courses requiring mathematical competences. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 2060–2066). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57049
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2015). Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 643–650). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57050
Kempen, L., & Biehler, R. (2015). Pre-service teachers’ perceptions of generic proofs in elementary number theory. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 135–141). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57013
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2015). Preservice teachers’ statistical reasoning when comparing groups facilitated by software. In K. Krainer & N. Vondrova (Eds.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9) (pp. 643–650). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57052
Kuzle, A., & Biehler, R. (2015). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrová (Eds.), Proceedings of the Ninth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015) (pp. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57054
Lünne, S., Biehler, R., Schüler, S., & Rösken-Winter, B. (2015). Mathematikbezogene Beliefs fachfremd unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer zu Beginn einer Qualifizierungsmaßnahme. In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 604–607). WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57053
Lünne, S., & Biehler, R. (2015). FfuntOWL: Qualifizierung fachfremd Mathematik unterrichtender Lehrerinnen und Lehrer im Regierungsbezirk Detmold (NRW). In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 608–611). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57055
Mai, T., & Biehler, R. (2015). eVEMINT-Eine multimediale Unterstützung zum Einstieg in selbstreguliertes Lernen mit digitalen Vorkursmaterialien. In F. Calouri, H. Linneweber-Lammerskitten, & C. Streit (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2015, Band 2 (pp. 612–615). WTM-Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed