Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis, Christian, Michael Goller, and Karl-Heinz Gerholz. “Digitalization of Work: Challenges for Workplace Learning.” In The SAGE Handbook of Learning and Work, edited by Margaret Malloch, Len Cairns, Karen Evans, and Bridget N. O’Connor, 329–42. London: SAGE Publications, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule 114, no. 4 (2022).
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
Goller, Michael, and Frederic Hilkenmeier. “PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Goller, Michael, Eva Kyndt, Susanna Paloniemi, and Crina Damşa. “Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Leidig, Susann, Hanna Köhler, Carina Caruso, and Michael Goller. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33269
Steffen, Bianca, and Maikki Pouta. “Participant’s Video Annotations as a Database to Measure Professional Development.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_13.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Rausch, Andreas, Michael Goller, and Bianca Steffen. “Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33270
Harteis, Christian. “Delphi-Technique as a Method for Research on Professional Learning.” In Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5_16.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Goller, Michael, Bianca Steffen, and D. Lau. “Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie.” Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung, no. 33 (2022).
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Goller, Michael, Eva Kyndt, Susanna Paloniemi, and Crina Damşa, eds. Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08518-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso, Carina, Georg Hans Neuweg, Marlene Wagner, and Christian Harteis. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022. https://doi.org/10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Dahmen, Stephan. “Organisationen Als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen Im Neo-Institutionalismus Und Der Soziologie Der Konventionen Am Beispiel Sozialer Hilfen Am Übergang von Der Schule in Den Beruf.” In Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, 279–302. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-35825-9_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36330
Bomert, Christiane, Sandra Landhäußer, Eva Maria Lohner, and Barbara Stauber. “Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit – eine Einleitung.” In Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert, Sandra Landhäußer, Eva Maria Lohner, and Barbara Stauber, 1–25. Wiesbaden: Springer, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36326
Landhäußer, Sandra, Maren Schreier, Eva Maria Lohner, and Christiane Bomert. “Care im Kontext von Gemeinwesenarbeit und Sozialraumorientierung. Ein Dialog mit Sandra Landhäußer und Maren Schreier.” In Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert, Sandra Landhäußer, Eva Maria Lohner, and Barbara Stauber, 209–31. Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Landhäußer, Sandra, and Stefan Faas. “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern.” In Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, edited by Ute Müller-Giebeler and Michaela Zufacher, 95–106. Weinheim: Beltz, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, Mealnie, and Sandra Landhäußer. “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte.” In Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, edited by Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , and Steffen Geiger, S. 62-88. Weinheim: Beltz Juventa, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35643
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Essen in Kindertageseinrichtungen. Orientierungsmuster von Fachkräften zwischen Anpassung und Ermöglichung.” Soziale Passagen, no. 14 (2022): pages 307–320. https://doi.org/doi.org/10.1007/s12592-022-00438-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35748
Kuhn, Melanie, and Sandra Landhäußer. “Alternative Wahrnehmungen der Welt gelten lassen? Herausforderungen eines rassismuskritischen Unterrichts in der Erzieher_innenausbildung.” Sozial Extra, no. 46 (2022): 37–41. https://doi.org/doi.org/10.1007/s12054-021-00452-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36292
Bomert, Christiane, Sandra Landhäußer, Lohner Eva Maria, and Stauber Barbara, eds. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit . Wiesbaden: Springer VS, 2022. https://www.jpc.de/jpcng/books/detail/-/art/care-zum-verhaeltnis-von-sorge-und-sozialer-arbeit/hnum/9908466.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37008
Heisler, Dietmar, and Susanne Schemmer. “Benachteiligtenförderung.” In Psychische Belastungen in der Berufsbiografie. Interdisziplinäre Perspektiven., edited by Roland Stein and Hans-Walter Kranert, 1st ed., 4:160–68. Teilhabe an Beruf und Arbeit. Bielefeld: wbv, 2022. https://doi.org/ 10.3278/9783763967735.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed