Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
Harteis, Christian, et al. “Digitalization of Work: Challenges for Workplace Learning.” The SAGE Handbook of Learning and Work, edited by Margaret Malloch et al., SAGE Publications, 2022, pp. 329–42.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen.” Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 4, Waxmann, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
Goller, Michael, and Frederic Hilkenmeier. “PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
Goller, Michael, et al. “Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
Leidig, Susann, et al. “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_20.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33269
Steffen, Bianca, and Maikki Pouta. “Participant’s Video Annotations as a Database to Measure Professional Development.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_13.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
Rausch, Andreas, et al. “Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33270
Harteis, Christian. “Delphi-Technique as a Method for Research on Professional Learning.” Methods for Researching Professional Learning and Development, Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5_16.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
Goller, Michael, et al. “Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie.” Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung, no. 33, Franz Steiner Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
Goller, Michael, et al., editors. Methods for Researching Professional Learning and Development. Springer International Publishing, 2022, doi:10.1007/978-3-031-08518-5.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
Caruso, Carina, et al. “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Dahmen, Stephan. “Organisationen Als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen Im Neo-Institutionalismus Und Der Soziologie Der Konventionen Am Beispiel Sozialer Hilfen Am Übergang von Der Schule in Den Beruf.” Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 279–302, doi:10.1007/978-3-658-35825-9_12.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36330
Bomert, Christiane, et al. “Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit – eine Einleitung.” Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert et al., Springer, 2022, pp. 1–25.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36326
Landhäußer, Sandra, et al. “Care im Kontext von Gemeinwesenarbeit und Sozialraumorientierung. Ein Dialog mit Sandra Landhäußer und Maren Schreier.” Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, edited by Christiane Bomert et al., Springer VS, 2022, pp. 209–31.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Landhäußer, Sandra, and Stefan Faas. “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern.” Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, edited by Ute Müller-Giebeler and Michaela Zufacher, Beltz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
Kuhn, Mealnie, and Sandra Landhäußer. “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte.” Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, edited by Maria Bader et al., Beltz Juventa, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35643
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Essen in Kindertageseinrichtungen. Orientierungsmuster von Fachkräften zwischen Anpassung und Ermöglichung.” Soziale Passagen, no. 14, Springer, 2022, p. pages 307–320, doi:doi.org/10.1007/s12592-022-00438-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35748
Kuhn, Melanie, and Sandra Landhäußer. “Alternative Wahrnehmungen der Welt gelten lassen? Herausforderungen eines rassismuskritischen Unterrichts in der Erzieher_innenausbildung.” Sozial Extra, no. 46, Springer, 2022, pp. 37–41, doi:doi.org/10.1007/s12054-021-00452-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36292
Bomert, Christiane, et al., editors. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit . Springer VS, 2022, doi:https://www.jpc.de/jpcng/books/detail/-/art/care-zum-verhaeltnis-von-sorge-und-sozialer-arbeit/hnum/9908466.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37008
Heisler, Dietmar, and Susanne Schemmer. “Benachteiligtenförderung.” Psychische Belastungen in der Berufsbiografie. Interdisziplinäre Perspektiven., edited by Roland Stein and Hans-Walter Kranert, 1st ed., vol. 4, wbv, 2022, pp. 160–68, doi: 10.3278/9783763967735.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed