Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

367 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29104
C. Harteis, M. Goller, and K.-H. Gerholz, “Digitalization of work: Challenges for workplace learning,” in The SAGE Handbook of Learning and Work, M. Malloch, L. Cairns, K. Evans, and B. N. O’Connor, Eds. London: SAGE Publications, 2022, pp. 329–342.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 29103
C. Caruso and M. Goller, “Die Relevanz von Mentor*innen für die Professionalisierung von angehenden Lehrkräften im Praxissemester: Forschungsdesiderate und Handlungsoptionen,” Die Deutsche Schule, vol. 114, no. 4, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33268
M. Goller and F. Hilkenmeier, “PLS-Based Structural Equation Modelling: An Alternative Approach to Estimating Complex Relationships Between Unobserved Constructs,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33266
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, and C. Damşa, “Addressing Methodological Challenges in Research on Professional Learning and Development,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33271
S. Leidig, H. Köhler, C. Caruso, and M. Goller, “Q Method: Assessing Subjectivity Through Structured Ranking of Items,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33269
B. Steffen and M. Pouta, “Participant’s Video Annotations as a Database to Measure Professional Development,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33267
A. Rausch, M. Goller, and B. Steffen, “Uncovering Informal Workplace Learning by Using Diaries,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33270
C. Harteis, “Delphi-Technique as a Method for Research on Professional Learning,” in Methods for Researching Professional Learning and Development, Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32094
M. Goller, B. Steffen, and D. Lau, “Kompetenzerwerb auf der Schulstation: Eine Mixed-Methods-Replikationsstudie,” Professionalisierung der Gesundheitsberufe. Berufliche und hochschulische Bildung im Spiegel aktueller Forschung, no. 33, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33275
M. Goller, E. Kyndt, S. Paloniemi, and C. Damşa, Eds., Methods for Researching Professional Learning and Development. Cham: Springer International Publishing, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33365
C. Caruso, G. H. Neuweg, M. Wagner, and C. Harteis, “Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen. Eine explorative Studie,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 2022, doi: 10.1007/s11618-022-01123-x.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
S. Dahmen, “Organisationen als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen im Neo-Institutionalismus und der Soziologie der Konventionen am Beispiel Sozialer Hilfen am Übergang von der Schule in den Beruf,” in Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 279–302.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36330
C. Bomert, S. Landhäußer, E. M. Lohner, and B. Stauber, “Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit – eine Einleitung,” in Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, C. Bomert, S. Landhäußer, E. M. Lohner, and B. Stauber, Eds. Wiesbaden: Springer, 2022, pp. 1–25.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36326
S. Landhäußer, M. Schreier, E. M. Lohner, and C. Bomert, “Care im Kontext von Gemeinwesenarbeit und Sozialraumorientierung. Ein Dialog mit Sandra Landhäußer und Maren Schreier,” in Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit, C. Bomert, S. Landhäußer, E. M. Lohner, and B. Stauber, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2022, pp. 209–231.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
S. Landhäußer and S. Faas, “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern,” in Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, U. Müller-Giebeler and M. Zufacher, Eds. Weinheim: Beltz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36322
M. Kuhn and S. Landhäußer, “Differenz in der fachschulischen Ausbildung frühpädagogischer Fachkräfte,” in Heterogenität in Bildung und Differenz in Kindheits- und Sozialpädagogik, Maria Bader, Sabrina Dahlheimer , and Steffen Geiger, Eds. Weinheim: Beltz Juventa, 2022, p. S. 62-88.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35643
A. Klein and S. Landhäußer, “Essen in Kindertageseinrichtungen. Orientierungsmuster von Fachkräften zwischen Anpassung und Ermöglichung,” Soziale Passagen, no. 14, p. pages 307–320, 2022, doi: doi.org/10.1007/s12592-022-00438-0.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35748
M. Kuhn and S. Landhäußer, “Alternative Wahrnehmungen der Welt gelten lassen? Herausforderungen eines rassismuskritischen Unterrichts in der Erzieher_innenausbildung,” Sozial Extra, no. 46, pp. 37–41, 2022, doi: doi.org/10.1007/s12054-021-00452-1.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36292
C. Bomert, S. Landhäußer, L. Eva Maria, and S. Barbara, Eds., Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit . Wiesbaden: Springer VS, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37008
D. Heisler and S. Schemmer, “Benachteiligtenförderung,” in Psychische Belastungen in der Berufsbiografie. Interdisziplinäre Perspektiven., 1st ed., vol. 4, R. Stein and H.-W. Kranert, Eds. Bielefeld: wbv, 2022, pp. 160–168.
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=110

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed