Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1774 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, M. F., Hoya, F. K., Hellmich, F., Blumberg, E., & Schwab, S. (2018). Pre-service teachers’ cooperative learning processes and their qualifications for inclusive science learning in primary school. Poster presentation. 6th International Conference on Inclusion.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40595
Pieper, C., Kottmann, B., & Miller, S. (2018). Kritisch-reflexive Praxiserfahrungen in der Grundschule: Das Projekt “Schule für alle.” In E. Feyerer, W. Prammer, E. Prammer-Semmler, C. Kladnik, M. Leibetseder, & R. Wimberger (Eds.), System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person (pp. 293–297). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40605
Grüter, S., & Kottmann, B. (2018). “Das Beste für mein Kind”: Eltern im Übergang zwischen Vorfreude, Sorge und Erwartungsdruck. In M. Lassek & M. Gutzmann (Eds.), Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung (pp. 82–100). Grundschulverband.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40606
Kottmann, B., Miller, S., & Zimmer, M. (2018). Macht Diagnostik Selektion? Zeitschrift für Grundschulforschung, 1(2018), 23–38. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0008-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, G., Hoya, F. K., Löper, M. F., Albers, T., & Hellmich, F. (2018). KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, T., & Büker, P. (2018). Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell . In E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , & S. Krumme (Eds.), Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress (pp. 512–519). Budrich.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28721
Labusch, A., Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2018). Computational thinking and problem-solving – two sides of the same coin? In A. Knierzinger, C. Lewin, D. Passey, & E. Sanchez (Eds.), Book of abstracts of IFIP TC3 open conference on computers in education 2018. Empowering the learner for life in the digital age (pp. 71–72). Austrian Computer Society (OCG) on behalf of the International Federation for Information Processing (IFIP).
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28713
Labusch, A., & Eickelmann, B. (2018). Computational thinking and problem-solving – a research approach in the context of ICILS 2018. In E. Langran & J. Borup (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 3724–3729). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 27802
Drossel, K., & Eickelmann, B. (Eds.). (2018). Does ‚What works‘ work? – Bildungsforschung, Bildungsadministration und Bildungspolitik im Dialog. Waxmann.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44712
Herzig, B., Schelhowe, H., Robben, B., Klar, T.-M., & Aßmann, S. (2018). Design von Interaktionsräumen für reflexive Erfahrung – Wie werden im Digitalen Medium implementierte Modelle erfahr- und verstehbar? . In M. Pietraß, J. Fromme, P. Grell, & T. Hug (Eds.), Jahrbuch Medienpädagogik 14. Der digitale Raum – Medienpädagogische Untersuchungen und Perspektiven. (pp. 135–156). VS Springer Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44713
Herzig, B., & Martin, A. (2018). Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Herausforderungen und Chancen. . Indes, Zeitschrift für Politik und Gesellschaft, Heft 2/2018, 61–67.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44715
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Aßmann, S. (2018). Der Diskurs um Medienkompetenz und Medienbildung und seine Bedeutung für die Theorieentwicklung in der Medienpädagogik. In M. Lüders & W. Meseth (Eds.), Theorieentwicklungen in der Erziehungswissenschaft. Befunde – Problemanzeigen – Desiderata (pp. 37–50). Klinkhardt.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44716
Klar, T.-M., Herzig, B., Robben, B., & Schelhowe, H. (2018). Mehr als Coding – Entwicklung, Anwendung und Reflexion von Modellen im Kontext digitaler Medien. In T. Knaus & O. Engel (Eds.), Spannungen und Potentiale. Digitaler Wandel in Bildungseinrichtungen (pp. 133–150). kopaed.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44718
Tulodziecki, G., Herzig, B., & Grafe, S. (2018). Gestaltungs- und entwicklungsorientierte Forschung als Forschungsrichtung für die Medienpädagogik. In Th. Knaus (Ed.), Forschungswerkstatt Medienpädagogik (pp. 423–448). kopaed.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44714
Robben, B., Herzig, B., Klar, T.-M., & Schelhowe, H. (2018). Begreifbare Learning Environments - A framework of Interaction Design for Reflective Experience. i-Com Journal of Interactive Media 2018; 17(3), 211–218.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44717
Herzig, B., & Martin, A. (2018). Lehrerbildung in der digitalen Welt – konzeptionelle und empirische Aspekte. In J. Knopf, S. Ladel, & A. Weinberger (Eds.), Digitalisierung und Bildung (pp. 89–113). Springer VS.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=112

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed