Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862 | OA
(Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case
V. Peckhaus, in: H. Pulte, J. Baedke, D. Koenig, G. Nickel (Eds.), New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences, Routledge, London, 2025, pp. 17–37.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 | OA
Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen
C. Haker, Berliner Debatte Initial 35 (2025) 207–223.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 | OA
Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas
C. Haker, Kieler sozialwissenschaftliche Revue. Internationales Tönnies-Forum 2 (2025) 133–147.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58806
Philosophy’s 25-Years Principle: Philosophy between Intuitive Understanding and Discursive Reasoning
N. Milkov, Journal of Research in Philosophy and History 8 (2025) 36–43.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58818
Susan Stebbing and Some Poorly Explored Venues of Analytic Philosophy
N. Milkov, in: A. Coliva, L. Doulas (Eds.), Susan Stebbing: Analysis, Common Sense, and Public Philosophy, 1st ed., Oxford University Press, Oxford, n.d.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58822
Wisdom's Wittgenstein
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, 2 Vol., Volume II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58821
Stebbing's Wittgenstein
N. Milkov, in: A.H. Khani , G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, Vol. II, 1st ed., Routledge, London, n.d.
LibreCat
 
 
 
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways
C. Bohndich, J. Breetzke, H.M. Buhl, K.B. Klingsieck, Social Psychology of Education 98 (2025).
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59636
Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways
C. Bohndick, J. Breetzke, K.B. Klingsieck, H.M. Buhl, Social Psychology of Education 28 (2025).
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59754
Empirische Methoden der psychologiedidaktischen Forschung
I. Scharlau, A. Seifert, in: I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, Springer Nature, Berlin, 2025, pp. 339–365.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59752
Psychologiedidaktik durch Analyse von Kommunikation
I. Scharlau, J. Patrzek, C. Schreiber, in: I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an Allgemeinbildenden Und Beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch Mit Unterrichtsmaterialien, Springer Nature, Berlin, 2025, pp. 89–118.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Didaktische Überlegungen in der Psychologie
I. Scharlau, T. Jenert, in: I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, Springer Nature, Berlin, 2025, pp. 1–17.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59753
Schreiben im Psychologieunterricht unterstützen
I. Scharlau, S. Christine, in: I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien, Springer Nature, Berlin, 2025, pp. 271–300.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59755
Interacting with fallible AI: Is distrust helpful when receiving AI misclassifications?
T.M. Peters, I. Scharlau, Frontiers in Psychology 16 (n.d.).
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59756 LibreCat | DOI
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59839 LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59865
Participatory Research with Teachers - A Critical Analysis of Power Dynamics
R. Schmidt, in: A. Kornbach, C. Lammer, L. Magdeburg (Eds.), Transdisziplinäre Räume in Den Kulturwissenschaften, 1st ed., Verlag Herder GmbH, Freiburg im Breisgau, 2025, pp. 339–363.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed