Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1619 Publications


2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731 LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
The Importance of Distrust in AI
T.M. Peters, R.W. Visser, in: Communications in Computer and Information Science, Springer Nature Switzerland, Cham, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie
I. Scharlau, in: G. Reinmann, R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, transcript, Bielefeld, 2023, pp. 49–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams
F. Fumagalli, M. Muschalik, E. Hüllermeier, B. Hammer, Machine Learning (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods
S. Luft, K. Pollok, A. Staiti, eds., Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods, DeGruyter, 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie
D.-L. Mac Award, Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie, Paderborn University, n.d.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre
I. Steinhardt, A. Thielsch, in: N. Vöing, R. Schmidt, I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre, Visual Ink Publishing UG, Dornstadt, 2023, pp. 15–25.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
A mixed-methods study of the quality of parental support during adolescents' information-related Internet use as a co-construction process
R. Kurock, J. Teichert, D.M. Meister, L. Gerhardts, H.M. Buhl, S. Bonanati, Journal of Adolescence 1 (2023).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte
I. Scharlau, A. Karsten, in: B. Berendt, A. Fleischmann, G. Salmhofer, N. Schaper, B. Szczyrba, M. Wiemer, J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre, DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44853 | OA
What is AI Ethics? Ethics as means of self-regulation and the need for critical reflection
S. Alpsancar, in: International Conference on Computer Ethics 2023, 2023, pp. 1--17.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48381
Die Rechtfertigung des Kapitalismus und die Kritik. Der neue Geist des Kapitalismus von Luc Boltanski und Ève Chiapello
L. Knoll, in: Soziologische Gegenwartsdiagnosen 3, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44858
Ernst Schröder’s Algebra of Logic and the ‘Logic of the Ancient
V. Peckhaus, in: L.M. Verburgt, M. Cosci (Eds.), Aristotle’s Syllogism and the Creation of Modern Logic: Between Tradition and Innovation, 1820s–1930s (Bloomsbury Studies in the Aristotelian Tradition), Bloomsbury Academic , London, 2023, pp. 113–127.
LibreCat
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 50227
Hannah Arendt and Politics
M.A. Robaszkiewicz, M.D. Weinman, Hannah Arendt and Politics, Edinburgh University Press, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50641
Leibniz, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
V. Albus, A. Blank, eds., Leibniz, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50680
Kants kategorischer Imperativ im sprachsensiblen Philosophieunterricht. Sapere Aude – Habe Mut, dich Primärquellen zu bedienen. (gekürzt)
V. Albus, L.M. Jost, in: M. Peters, J. Peters (Eds.), Textarbeit im Philosophie- und Ethikunterricht, Hamburg, 2023, pp. 23–26.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50708
Humanismus und Philosophieunterricht
V. Albus, in: S. Anusiewicz-Baer, C. Hild, A.-H. Massud (Eds.), Humanität als religionspädagogisches und -didaktisches Leitmotiv, Stuttgart, 2023, pp. 19–29.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50707
Leibniz. Ein Rationalist im Kanon des Philosophieunterrichts
V. Albus, A. Blank, ZDPE 3 (2023) 3–11.
LibreCat
 

2023 | Book Review | LibreCat-ID: 50718
Barbara Schmitz: Was ist ein lebenswertes Leben? Philosophische und biographische Zugänge. Stuttgart Reclam 2022
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 1 (2023) 113–114.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht
H.M. Buhl, B. Eickelmann, J. Niemann, A. Raneck-Kuhlmann, K. Drossel, Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht, 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 | OA
"Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht"
S. Mauermeister, I. Steinhardt, R. Bloch, D. Lohner, A. Schulz, Sozialmagazin 11 (2023) 66–72.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed