Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19684
Lebock, S. (2020). Wann bin ich wer? Peer-Berater*innen im Spannungsverhältnis. Journal der Schreibberatung, 19(1), 59–70. https://doi.org/10.3278/JOS2001W008
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17638
Peckhaus, V. (2020). Logik. In F. Beiderbeck, W. Li, & S. Waldhoff (Eds.), Gottfried Wilhelm Leibniz. Rezeption, Forschung, Ausblick (pp. 537–547). Steiner Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17895
Peckhaus, V. (2020). Grußwort. In Verleihung der Ehrendoktorwürde an Maria von Welser durch die Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn am 14. November 2019 (Vol. 155, pp. 3–4).
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32152
Girgensohn, K., Haacke, S., & Karsten, A. (2020). Disziplin Schreibwissenschaft? Kritische Überlegungen zur Entwicklung einer „Practical Art“. In B. Huemer, U. Doleschal, R. Wiederkehr, K. Girgensohn, S. Dengscherz, M. Brinkschulte, & C. Mertlitsch (Eds.), Schreibwissenschaft - eine neue Disziplin: Diskursübergreifende Perspektiven (1st ed., Vol. 2, pp. 25–47). Böhlau. https://doi.org/10.7767/9783205209768.25
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32153
Karsten, A. (2020). Der Schreibprozess als Dialog. Eine Perspektive am Schnittpunkt von dialogischer Sprachwissenschaft und soziokultureller Psychologie. In S. Knaller, D. Pany-Habsa, & M. Scholger (Eds.), Schreibforschung interdisziplinär (pp. 31–47). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839449615-003
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 21294 | OA
Hagengruber, R. (2020). Review Hagengruber Le Ru Émilie Du Châtelet Philosophe . In H-France Net (Vol. 158).
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31437
Hagengruber, R. (2020). The Stolen History—Retrieving the History of Women Philosophers and its Methodical Implications. In R. E. Hagengruber & S. Thorgeirsdottir (Eds.), Methodological Reflections on Women’s Contribution and Influence in the History of Philosophy. Women in the History of Philosophy and Sciences, Vol 3. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44421-1_4
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20690
Hagengruber, R. (2020). Pressure on Enlightenment. Bible Critics from Nogarola to Du Châtelet. Dianoia 31, No. XXV, 331–353.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20569
Hagengruber, R. (2020). Der männliche Gott. Bibel- und Gesellschaftskritik in der Tradition der Philosophinnen der frühen Neuzeit. In W. J. Hoye (Ed.), Männlich, weiblich, divers? Philosophische Anthropologie der Geschlechter (pp. 27–59). Josef Pieper Stiftung.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31436
Hagengruber, R., & Thorgeirsdottir, S. (Eds.). (2020). Methodological Reflections on Women’s Contribution and Influence in the History of Philosophy. Women in the History of Philosophy and Sciences, Vol 3. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44421-1
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34106
Hagengruber, R. E., Brown, A., Kölving, U., & Ertz, S. (Eds.). (2020). The Saint Petersburg Manuscripts. A historical and critical online edition. https://historyofwomenphilosophers.org/stp/ (2020-2021).
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28693
Scharlau, I. (2020). Fachkulturen unter der Lupe: Metaphern in Reflexionen über die Lehre. die hochschullehre, 25, 376–387. https://doi.org/10.3278/HSL2025W
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32555
van Ackeren, I., Buhl, H. M., Eickelmann, B., Heinrich, M., & Wolfswinkler, G. (2020). Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, & D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung (pp. 321–326). Waxmann.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32559 | OA
Hoellger, C., Sommer, S., Albert, I., & Buhl, H. M. (2020). Intergenerational Value Similarity in Adulthood. Journal of Family Issues, 42(6), 1234–1257. https://doi.org/10.1177/0192513x20943914
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 29257 | OA
Steinhardt, I., Fischer, C., Heimstädt, M., Hirsbrunner, S. D., Ikiz-Akinci, D., Kressin, L., Kretzer, S., Möllenkamp, A., Portzelt, M., Rahal, R.-M., Schimmler, S., Wilke, R., & Wünsche, H. (2020). Das Öffnen und Teilen von Daten qualitativer Forschung: eine Handreichung (Vol. 6). Weizenbaum Institute for the Networked Society - The German Internet Institu. https://doi.org/10.34669/wi.ws/
LibreCat | Files available | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29246 | OA
Steinhardt, I. (2020). Learning Open Science by doing Open Science. A reflection of a qualitative research project-based seminar. Education for Information, 36(3), 263–279. https://doi.org/10.3233/efi-190308
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Plöger, W., Krepf, M., Scholl, D., & Seifert, A. (2020). Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education. Teacher Education Quaterly, 47(2), 134–157.
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 | OA
Bonanati, S., Greiner, C., Gruchel, N., & Buhl, H. M. (2020). Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, A., Stiel, S., Heckel, M., Goebel, S., Mai, S. S., Seifert, A., Gerlach, C., Ostgathe, C., & Weber, M. (2020). Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives. Health and Quality of Life Outcomes, 18(311), 2–15.
LibreCat
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2020). Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions. 9th PDRnet Research Symposium. 9th PDRnet Research Symposium, Antwerpen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed