Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1602 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 |
Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading
I. Scharlau, M. Körber, A. Karsten, Frontline Learning Research 9 (2019) 25–57.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
I. Scharlau, M. Körber, A. Karsten, Frontline Learning Research 9 (2019) 25–57.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 |
Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.
I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019).
LibreCat
| Download (ext.)
I. Scharlau, L. Huber, die hochschullehre 5 (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
Intergenerationelle Beziehungen in der Familie
H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135.
LibreCat
| DOI
H.M. Buhl, S. Sommer, Psychotherapie im Alter 16 (2019) 123–135.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher Education 44 (2019) 717–728.
LibreCat
| DOI
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Journal of Further and Higher Education 44 (2019) 717–728.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40.
LibreCat
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, H.M. Buhl, Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 39 (2019) 24–40.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 12 (2019) 19–36.
LibreCat
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 12 (2019) 19–36.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, C. Bohndick, Empirische Pädagogik 33 (2019) 344–361.
LibreCat
S. Kohlmeyer, H.M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, C. Bohndick, Empirische Pädagogik 33 (2019) 344–361.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements
J. Hilkenmeier, C. Greiner, H.M. Buhl, SCHULE inklusiv 5 (2019) 46–47.
LibreCat
J. Hilkenmeier, C. Greiner, H.M. Buhl, SCHULE inklusiv 5 (2019) 46–47.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12775
Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists
R.E. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists, Springer, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
| DOI
R.E. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung. Vol. 3. Philosophie History of Science Frauen in Philosophie und Wissenschaft. Women Philosophers and Scientists, Springer, Wiesbaden, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12777
Emilie Du Châtelet und ihre Wirkung in Deutschland
R.E. Hagengruber, H. Hecht, in: R. Hagengruber, H. Hecht (Eds.), Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springe, Wiesbaden, 2019, pp. 5–12.
LibreCat
R.E. Hagengruber, H. Hecht, in: R. Hagengruber, H. Hecht (Eds.), Emilie du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springe, Wiesbaden, 2019, pp. 5–12.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung
R. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springer, Wiesbaden, 2019.
LibreCat
R. Hagengruber, H. Hecht, eds., Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung, Springer, Wiesbaden, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12933
Relocating Women in the History of Philosophy and Science. Emilie Du Châtelet (1706-1749), Laura Bassi (1711-1778), and Luise Gottsched (1713-1762) in Brucker’s Pinacotheca
R. Hagengruber, Bruniana & Campanelliana Suppl XLIII (2019).
LibreCat
R. Hagengruber, Bruniana & Campanelliana Suppl XLIII (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 |
Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn
R. Hagengruber, Konsens 2019 (2019) 20–22.
LibreCat
| Download (ext.)
R. Hagengruber, Konsens 2019 (2019) 20–22.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
Introduction
R. Hagengruber, S. Hutton, British Journal for the History of Philosophy 27 (2019) 673–683.
LibreCat
| DOI
R. Hagengruber, S. Hutton, British Journal for the History of Philosophy 27 (2019) 673–683.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37225
Factors Driving Employeesʼ Intention to Stay
E. Bender, N. Schaper, M. Schürmann, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie 63 (2019) 238–250.
LibreCat
| DOI
E. Bender, N. Schaper, M. Schürmann, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie 63 (2019) 238–250.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat
| DOI
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 |
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
LibreCat
| DOI
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.