Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1545 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41642
Nation|Wissen – Einleitung
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 29–40.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41641
Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung: Einführende Überlegungen
S. Köngeter, N. Engel, M. Klemm, A. Spiegel, K. Struve, K. Chmelar, K. Klein-Zimmer, J. Bretting, A. Duscha, in: Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 9–27.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208 LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging
L. Knoll, Historical Social Research 44 (2019) 231–257.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment 35 (2019) 751–761.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung
K.B. Klingsieck, R. Marker, Die Hochschullehre 5 (2019) 825–838.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer).
S. Luft, The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer)., Oxford University Press, Oxford/New York, 2019.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
Philosophie Lehren
S. Luft, Philosophie Lehren, Meiner, Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831 LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
V. Albus, ed., Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Montesquieu und die Philosophiedidaktik
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 3–7.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 111.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs
C. Haker, L. Otterspeer, Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 2 (2019) 161–176.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320 LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 | OA
Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption
L. Otterspeer, C. Haker, Zeitschrift Für Pädagogik (2019) 771–789.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322 LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students
C. Kuklinski, M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, E. Lankeit, E. Leis, M. Schürmann, in: Proceedings of {CERME} 11, Utrecht, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed