Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1603 Publications


2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12085
Hagengruber, R., & Hecht, H. (Eds.). (2019). Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung (Vol. 3). Springer.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12933
Hagengruber, R. (2019). Relocating Women in the History of Philosophy and Science. Emilie Du Châtelet (1706-1749), Laura Bassi (1711-1778), and Luise Gottsched (1713-1762) in Brucker’s Pinacotheca. Bruniana & Campanelliana, Suppl XLIII(Studi 18).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15494 | OA
Hagengruber, R. (2019). Zur Ehrenpromotion von Maria von Welser an der Fakultät für Kulturwissenschaften der Universität Paderborn. Konsens, 2019(2019), 20–22.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12082
Hagengruber, R., & Hutton, S. (2019). Introduction. British Journal for the History of Philosophy, 27(4), 673–683. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37225
Bender, E., Schaper, N., & Schürmann, M. (2019). Factors Driving Employeesʼ Intention to Stay. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 63(4), 238–250. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000313
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Plöger, W., Scholl, D., Schüle, C., & Seifert, A. (2019). Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers. Teaching and Teacher Education, 85, 215–225. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.018
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2019). Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure. Human Resource Development Quarterly, 30(4), 495–535.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
Wildt, E., Rohlfing, K., & Scharlau, I. (2019). The Role of Saliency in Learning First Words. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.01150
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Grimminger, A., Rohlfing, K., Lüke, C., Liszkowski, U., & Ritterfeld, U. (2019). Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction. Journal of Child Language, 1–17. https://doi.org/10.1017/S0305000919000710
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Caruso, C., & Seifert, A. (2019). Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester. In C. Caruso & J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven (pp. 37–51). Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-603
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41153
Teuber, Z., Möer, J., Webel, L., & Seifert, A. (2019). Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job-Demands-Resources-Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung, 15(3), 269–274. https://doi.org/10.1007/s11553-019-00752-1
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41644
Engel, N., Klemm, M., Spiegel, A., & Struve, K. (2019). Organisation|Wissen – Einleitung. In Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung (pp. 289–300). {transcript Verlag}.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41642
Köngeter, S., Engel, N., Klemm, M., & Spiegel, A. (2019). Nation|Wissen – Einleitung. In Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung (pp. 29–40). transcript Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41641
Köngeter, S., Engel, N., Klemm, M., Spiegel, A., Struve, K., Chmelar, K., Klein-Zimmer, K., Bretting, J., & Duscha, A. (2019). Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung: Einführende Überlegungen. In Wissen in der Transnationalisierung. Zur Ubiquität und Krise der Übersetzung (pp. 9–27). transcript Verlag.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll, L., & Senge, K. (2019). Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany. Historical Social Research, 44(2), 155–174. https://doi.org/10.12759/hsr.44.2019.2.155-174
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll, L. (2019). Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging. Historical Social Research, 44(1), 231–257.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, C., Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2019). Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment, 35(5), 751–761. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, I., & Klingsieck, K. B. (2019). Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In A. Hirsch-Weber, C. Loesch, & S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg? (pp. 207–226). Beltz (Juventa).
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, K. B., & Marker, R. (2019). Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. Die Hochschullehre, 5(2019), 825–838.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft, S. (2019). The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed