Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1686 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 55234
Milkov, N. (2020). Russell’s Conception of Propositional Attitudes in Relation to Pragmatism. An Anthology of Philosophical Studies, 14, 117–128.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32154 |

Karsten, A., & Weisberg, J. (2020). Profession und Disziplin. Ein Schreibgespräch über den Weg durch die Fächer, Schreibdidaktik als Feldforschung (und - nebenbei - die Rettung der Schriftkultur). . JoSch - Journal der Schreibwissenschaft, 2020(2), 34–42. https://doi.org/10.3278/JOS2002W
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39825
Plöger, W., Krepf, M., Scholl, D., & Seifert, A. (2020). Analytical Competence of Teachers – Assessing the Construct Validity by Means of Mixed Methods and Drawing Consequences for Teacher Education. Teacher Education Quaterly, 47(2), 134–157.
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |

Bonanati, S., Greiner, C., Gruchel, N., & Buhl, H. M. (2020). Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Springer.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
Vogt, A., Stiel, S., Heckel, M., Goebel, S., Mai, S. S., Seifert, A., Gerlach, C., Ostgathe, C., & Weber, M. (2020). Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the “Care of the Dying Evaluation” (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives. Health and Quality of Life Outcomes, 18(311), 2–15.
LibreCat
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
Decius, J., Schaper, N., & Seifert, A. (2020). Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions. 9th PDRnet Research Symposium. 9th PDRnet Research Symposium, Antwerpen.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31662
Scharlau, I., & Schreiber, C. (2020). In Zeiten von p-hacking und fake science: Wissenschaftsorientierung als Herausforderung an die Psychologiedidaktik. In P. G. Geiß & M. Tulis-Oswald (Eds.), Psychologie unterrichten in Deutschland, Österreich und der Schweiz: Leitlinien und Grundlagen (pp. 67–85). Budrich UniPress.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31661
Scharlau, I., Schreiber, C., & Patrzek, J. (2020). Psychologiedidaktik durch Kommunikationsanalyse. In M. Krämer (Ed.), Psychologiedidaktik und Evaluation XIII (pp. 23–31). Shaker. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.4238
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36726
Spiegel, A. (2020). The Work of Entanglement. Translating Women’s Rights in Malaysia. In A. Poferl & H. Winkel (Eds.), Multiple Gender Cultures, Sociology and Plural Modernities. Re-reading Social Constructions of Gender across the Globe in a De-Colonial Perspective. (pp. 155–177). Routledge.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28883
van Ackeren, I., Buhl, H. M., Eickelmann, B., Heinrich, M., & Wolfswinkler, G. (2020). Digitalisierung in der Lehrerbildung durch Communities of Practice. Konzeption, Governance und Qualitätsmanagement des ComeIn-Verbundvorhabens in Nordrhein-Westfalen. In K. Kaspar, M. Becker-Mrotzek, S. Hofhues, J. König, & D. Schmeinck (Eds.), Bildung, Schule und Digitalisierung (pp. 321–326). Waxmann.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58771
Milkov, N. (2020). Essay in Formal Biology. In N. Da Costa & Shyam Wuppuluri (Eds.), WITTGENSTEINIAN (adj.) (1st ed., pp. 473–486). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-27569-3_25
LibreCat
| DOI
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58884
Milkov, N. (2020). Frege, Gottlob (1848–1925). In C. Adair-Toteff (Ed.), Bloomsbury Encyclopedia of Philosophers (1st ed.). Bloomsbury. https://doi.org/10.5040/9781350994997.0008
LibreCat
| DOI
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 58881 |

Milkov, N. (2020). Stumpf, Carl (1848–1936). In C. Adair-Toteff (Ed.), Bloomsbury Encyclopedia of Philosophers (1st ed.). Bloomsbury. https://doi.org/10.5040/9781350994997.0009
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke, N. O., & Hohlweck, P. (Eds.). (2019). Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Leiden: Fink/Brill.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
Karsten, A. (2019). Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten. In C. Wymann (Ed.), Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen (pp. 158–163). Barbara Budrich.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20686
Hagengruber, R. (2019). Die gestohlene Geschichte. philosophie Magazin, 13, 8–14.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 15493
Hagengruber, R. E. (2019). Frauen aus der Mitte Deutschlands. Konsens, 43–44.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13549 |

Hagengruber, R. E. (2019). Women Philosophers in Early Modern Philosophy. British Journal for the History of Philosophy. Vol. 27, 4. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12726
Hagengruber, R. E. (2019). Émilie Du Châtelet zwischen Leibniz und Kant. Du Châtelet in der Eberhard-Kant-Kontroverse. In R. Hagengruber & H. Hecht (Eds.), Emilie Du Châtelet und die deutsche Aufklärung (Vol. 24, pp. 173–195). Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14022-9{\textunderscore }6
LibreCat
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 12778
Hagengruber, R. E., & Hutton, S. (2019). Introduction. British Journal for the History of Philosophy, 27(4), 673–683. https://doi.org/10.1080/09608788.2019.1610861
LibreCat
| DOI