Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1546 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41644
Engel, Nicolas, et al. “Organisation|Wissen – Einleitung.” Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, {transcript Verlag}, 2019, pp. 289–300.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41642
Köngeter, Stefan, et al. “Nation|Wissen – Einleitung.” Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 29–40.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41641
Köngeter, Stefan, et al. “Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung: Einführende Überlegungen.” Wissen in Der Transnationalisierung. Zur Ubiquität Und Krise Der Übersetzung, transcript Verlag, 2019, pp. 9–27.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43208
Knoll, Lisa, and Konstanze Senge. “Public Debt Management between Discipline and Creativity: Accounting for Energy Performance Contracts in Germany.” Historical Social Research, vol. 44, no. 2, 2019, pp. 155–74, doi:10.12759/hsr.44.2019.2.155-174.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 43210
Knoll, Lisa. “Sustainable Markets and the State: Taxation, Cap-and-Trade, Pay-for-Success, and Nudging.” Historical Social Research, vol. 44, no. 1, 2019, pp. 231–57.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek, Christiane, et al. “Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and Validation of a Scale.” European Journal of Psychological Assessment, vol. 35, no. 5, 2019, pp. 751–61, doi:10.1027/1015-5759/a000452.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau, Ingrid, and Katrin B. Klingsieck. “Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren.” Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, edited by Andreas Hirsch-Weber et al., Beltz (Juventa), 2019, pp. 207–26.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck, Katrin B., and Rabea Marker. “Zweifel Am Studium. Konzeptuelle Überlegungen Und Eine Erste Empirische Annäherung.” Die Hochschullehre, vol. 5, no. 2019, 2019, pp. 825–38.
LibreCat
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft, Sebastian. The Space of Culture.  Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press, 2019, doi:https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001.
LibreCat | Files available | DOI
 

2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
Luft, Sebastian. Philosophie Lehren. Meiner, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft, Sebastian. “Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What Is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique.” Phänomenologische Forschungen, no. 2, Felix Meiner Verlag , 2019, pp. 91–114.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 | OA
Karsten, Andrea, and Marie-Cécile Bertau. “How Ideas Come into Being: Tracing Intertextual Moments in Grades of Objectification and Publicness.” Frontiers in Psychology, vol. 10, 2019, doi:10.3389/fpsyg.2019.02355.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Albus, Vanessa, editor. Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Albus, Vanessa. “Montesquieu und die Philosophiedidaktik.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, 2019, pp. 3–7.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Albus, Vanessa. “Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, 2019, p. 111.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Albus, Vanessa. “Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, vol. 3, 2019, p. 95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs.” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung, vol. 2, no. 2–2019, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2019, pp. 161–76, doi:10.3224/debatte.v2i2.04.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Alvear, Rafael, and Christoph Haker. “Kritische Systemtheorie Und Kritische Theorie Sozialer Systeme. Ein Plädoyer Für Eine Fruchtbare Unterscheidung.” Leviathan, vol. 47, no. 4, Nomos Verlag, 2019, pp. 498–513, doi:10.5771/0340-0425-2019-4-498.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 | OA
Otterspeer, Lukas, and Christoph Haker. “Empirische Bildungsforschung Im Wirbel Unmittelbarer Rezeption.” Zeitschrift Für Pädagogik, no. 5, Beltz Juventa, 2019, pp. 771–89, doi:10.3262/ZP1905769.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Neurechte Adaptionen Erziehungswissenschaftlichen Wissens: Konsequenzen Für Eine Digitalepolitische Bildung.” Medien & Erziehung, vol. 63, no. 6, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed