Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1694 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs
C. Haker, L. Otterspeer, Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 2 (2019) 161–176.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320 LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51321 | OA
Empirische Bildungsforschung im Wirbel unmittelbarer Rezeption
L. Otterspeer, C. Haker, Zeitschrift Für Pädagogik (2019) 771–789.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51322 LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16966
Features of innovative lectures that distinguish them from traditional lectures and their evaluation by attending students
C. Kuklinski, M. Liebendörfer, R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, E. Lankeit, E. Leis, M. Schürmann, in: Proceedings of {CERME} 11, Utrecht, 2019.
LibreCat
 
 
 
 
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17637
Logik im Logischen Empirismus
V. Peckhaus, in: U. Arnswald, F. Stadler, P. Weibel (Eds.), Der Wiener Kreis – Aktualität in Wissenschaft, Literatur, Architektur und Kunst, LIT Verlag, Berlin u. a., 2019, pp. 115–129.
LibreCat
 
 
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 55247
Russell Wahl (ed.), The Bloomsbury Companion to Bertrand Russell
N. Milkov, Notre Dame Philosophical Reviews 12 (2019).
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37225
Factors Driving Employeesʼ Intention to Stay
E. Bender, N. Schaper, M. Schürmann, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie 63 (2019) 238–250.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.
C. Caruso, A. Seifert, in: C. Caruso, J. Woppowa (Eds.), Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, Universität Paderborn, Paderborn , 2019, pp. 37–51.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed