Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1727 Publications
2018 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 17893
Peckhaus, V. (2018). Georg Cantor und die Anfänge der Grundlagenforschung [Abstract]. Gemeinsame Jahrestagung GDM und DMV 2018. Paderborn, 5.-9. März 2018. Book of Abstracts, 42.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32158
Bertau, M.-C., & Karsten, A. (2018). Reconsidering interiorization: Self moving across language spacetimes. New Ideas in Psychology, 49, 7–17. https://doi.org/10.1016/j.newideapsych.2017.12.001
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32159 |
Frahnert, V., & Karsten, A. (2018). Fachsensibilität als Ressource für den Writing Fellow-Ansatz. In A. Voigt (Ed.), Lehren und Lernen mit Writing Fellows. Beiträge zur Forschung, Evaluation und Adaption (pp. 127–139). wbv. https://doi.org/10.3278/6004628w
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32160
Karsten, A., Frahnert, V., & Schäfer, S. (2018). Am Schreiben teilhaben. Das Textograph*innen-Programm an der Universität Paderborn. In T. Stroot & P. Westphal (Eds.), Peer Learning an Hochschulen. Elemente einer diversitysensiblen, inklusiven Bildung (pp. 242–261). Julius Klinkhardt.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34110
Hagengruber, R. E. (2018). Good Philosophy for a Good Life! How Marie de Gournay (1565-1645) and Emilie du Châtelet (1706-1749) Criticized the Canon and Argued for Women’s Concern. Proceedings of the XXIII World Congress of Philosophy Vol. 29, 57–62.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31449
Hagengruber, R. (2018). Ein selbstloser Akt? Philosophische Gedanken über das Helfen. CARE affair, no. 11, 18–22.
LibreCat
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 13104
Hagengruber, R. (2018). Brigitte Rauschenbach: Der Geist der Geschlechter. In Zeitschrift für philosophische Forschung (Vol. 72, Issue 2, pp. 300–302). https://doi.org/10.3196/004433018823769084
LibreCat
| Files available
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2018). Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice. Advances in Cognitive Psychology, 14(2), 39–50. https://doi.org/10.5709/acp-0237-0
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
Scharlau, I. (2018). Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung. In T. Jenert, G. Reinmann, & T. Schmohl (Eds.), Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik (pp. 103–121). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-20309-2_7
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
Paravicini, W., Schnieder, J., & Scharlau, I. (2018). Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking. In P. Ernest (Ed.), Philosophy of mathematics education today (pp. 353–365). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-77760-3_23
LibreCat
| DOI
2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
Scharlau, I. (2018). Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld.
LibreCat
| Files available
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31651
Scharlau, I., & Karsten, A. (2018). Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (2). In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 86. Ergänzungslieferung (p. L 1.38).
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
Scharlau, I., & Karsten, A. (2018). Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1). In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung (p. L 1.37).
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32547 |
Buhl, H. M., Bohndick, C., Bonanati, S., Greiner, C., Hilkenmeier, J., & Kordts-Freudinger, R. (2018). Fallbasierte Modulabschlussprüfungen zur Verzahnung von Theorie und Praxis im Master des Lehramtsstudiums. In M. Krämer, S. Preiser, & K. Brusdevlins (Eds.), Psychologiedidaktik und Evaluation XII (pp. 351–357). Shaker. https://doi.org/10.23668/PSYCHARCHIVES.1057
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Working Paper | LibreCat-ID: 29259 |
Steinhardt, I., Schneijderberg, C., Krücken, G., & Baumann, J. (2018). Externe und interne Qualitätssicherung von Studium und Lehre durch Akkreditierungs- und Evaluationsverfahren (Vol. 9). Incher-Kassel. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.23858.71363
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29114
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2018). “I’ll stop procrastinating now!” Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. Journal of Prevention & Intervention in the Community, 143–157. https://doi.org/10.1080/10852352.2016.1198166
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, R. E. (Ed.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, R., & Luft, S. (Eds.). (2018). Women Phenomenologists on Social Ontology (Vol. 1). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97861-1
LibreCat
| DOI
| PubMed | Europe PMC
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |
Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2018). Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime. Higher Education Policy, 5–28. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0111-y
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 43211
Knoll, L. (2018). Social Impact Bonds und der Disput um die Wohlfahrt. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 70(1), 117–138. https://doi.org/10.1007/s11577-018-0541-y
LibreCat
| DOI