Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1677 Publications


2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Spiegel, Anna, et al. Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, Ingrid. “Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie.” Psychologieunterricht, vol. 51, 2018, pp. 35–38.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58868
Milkov, Nikolay. “Drei Länder und vier Universitäten. Hans Reichenbachs Odyssee als Naturphilosoph.” Deutschsprachige Philosophie im amerikanischen Exil 1933–1945. Historische Erfahrung und Begriffliche Transformation. Deutschsprachige Philosophie im Exil in den USA 1933–1945, edited by Max Beck and Nicholas Coomann, 1st ed., vol. 16, LIT, 2018, pp. 61–77.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58876
Milkov, Nikolay. “Bertrand Russell’s Religion without God.” The Philosophy of Spirituality: Analytic, Continental and Multicultural Approaches to a New Field of Philosophy, edited by Heather Salazar and Roderick Nicholls, 1st ed., vol. 322, Brill, 2018, pp. 250–272, doi:10.1163/9789004376311_015.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17892
Peckhaus, Volker. “Ansprache.” Verleihung der Ehrendoktorwürde an den Herrn Bundesminister des Auswärtigen Dr. Frank-Walter Steinmeier durch die Fakultät für Kulturwissenschaften am 29. Dezember 2016, vol. 143, 2017, pp. 5–7.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
Karsten, Andrea. “Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention.” Qualitative Methoden in der Schreibforschung, edited by Melanie Brinkschulte and David Kreitz, vol. 1, wbv, 2017, pp. 63–84, doi:10.3278/6004549w.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, Andrea, and Ingrid Stock. “Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten.” Qualitative Methoden in der Schreibforschung , edited by Melanie Brinkschulte and David Kreitz, vol. 1, wbv, 2017, pp. 189–207.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13109
Hagengruber, Ruth Edith. “‘If I Were King!’ Morals and Physics in Emilie Du Châtelet’s Subtle Thoughts on Liberty.” Women and Liberty, edited by Jacqueline Broad and Karen Detlefsen, Oxford University Press, 2017, pp. 195–205, doi:10.1093/oso/9780198810261.003.0013.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13113
Hagengruber, Ruth. “Creative Algorithms and the Construction of Meaning.” Berechenbarkeit Der Welt?, edited by Jörg Wernecke et al., Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS, 2017, pp. 331–341.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 13110 | OA
Hagengruber, Ruth Edith. Bergès, Sandrine; Coffee, Alan (Eds.). The Social and Political Philosophy of Mary Wollstonecraft. Oxford University Press, 2017. 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 | OA
Steinhardt, Isabel, et al. “Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung .” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 12, no. 3, 2017, doi:10.3217/zfhe-12-03/01.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, Alexander, et al. “Measuring and Modeling Salience with the Theory of Visual Attention.” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 79, no. 6, 2017, pp. 1593–614, doi:10.3758/s13414-017-1325-6.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, Jan, et al. “Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-Based Analysis of Temporal-Order Judgments.” Journal of Visualized Experiments, 2017, doi:10.3791/54856.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen et al., Springer VS, 2017, pp. 315–30, doi:10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, UVW, 2017, pp. 229–42.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, Carla, et al. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education, vol. 75, no. 5, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 839–54, doi:10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, et al. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, Informa UK Limited, 2017, pp. 566–80, doi:10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, Springer, 2017, pp. 163–79, doi:10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich et al., vol. 1, Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, 256–269, Ernst Reinhardt, GmbH & Co. KG, 2017, doi:10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed