Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1677 Publications
2018 | Book | LibreCat-ID: 41647
Spiegel, A., Mense-Petermann, U., & Bredenkötter, B. (2018). Expatriate Managers: The Paradoxes of Working and Living Abroad. Routledge.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, I. (2018). Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie. Psychologieunterricht, 51, 35–38.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58868
Milkov, N. (2018). Drei Länder und vier Universitäten. Hans Reichenbachs Odyssee als Naturphilosoph. In M. Beck & N. Coomann (Eds.), Deutschsprachige Philosophie im amerikanischen Exil 1933–1945. Historische Erfahrung und Begriffliche Transformation. Deutschsprachige Philosophie im Exil in den USA 1933–1945 (1st ed., Vol. 16, pp. 61–77). LIT.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58876
Milkov, N. (2018). Bertrand Russell’s Religion without God. In Heather Salazar & R. Nicholls (Eds.), The Philosophy of Spirituality: Analytic, Continental and Multicultural Approaches to a New Field of Philosophy (1st ed., Vol. 322, pp. 250–272). Brill. https://doi.org/10.1163/9789004376311_015
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17892
Peckhaus, V. (2017). Ansprache. In Verleihung der Ehrendoktorwürde an den Herrn Bundesminister des Auswärtigen Dr. Frank-Walter Steinmeier durch die Fakultät für Kulturwissenschaften am 29. Dezember 2016 (Vol. 143, pp. 5–7).
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
Karsten, A. (2017). Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 63–84). wbv. https://doi.org/10.3278/6004549w
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, A., & Stock, I. (2017). Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 189–207). wbv.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13109
Hagengruber, R. E. (2017). “If I Were King!” Morals and Physics in Emilie Du Châtelet’s Subtle Thoughts on Liberty. In J. Broad & K. Detlefsen (Eds.), Women and Liberty (pp. 195–205). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780198810261.003.0013
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13113
Hagengruber, R. (2017). Creative Algorithms and the Construction of Meaning. In J. Wernecke, W. Pietsch, & M. Ott (Eds.), Berechenbarkeit der Welt? (pp. 331–341). Springer Fachmedien Wiesbaden; Imprint: Springer VS.
LibreCat
2017 | Book Review | LibreCat-ID: 13110 |

Hagengruber, R. E. (2017). Bergès, Sandrine; Coffee, Alan (Eds.). The Social and Political Philosophy of Mary Wollstonecraft. Oxford University Press, 2017.
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29248 |

Steinhardt, I., Pohlenz, P., & Merkt, M. (2017). Editorial: Reclaiming Quality Development: Forschung über Lehre und Studium als Teil der Qualitätsentwicklung . Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 12(3). https://doi.org/10.3217/zfhe-12-03/01
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, A., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2017). Measuring and modeling salience with the theory of visual attention. Attention, Perception, & Psychophysics, 79(6), 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, J., Krüger, A., & Scharlau, I. (2017). Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-based Analysis of Temporal-order Judgments. Journal of Visualized Experiments. https://doi.org/10.3791/54856
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, J., & Scharlau, I. (2017). Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase. In R. Petersen, M. Budde, P. S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, & H. Wolf (Eds.), Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft (pp. 315–330). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, I. (2017). Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern. In W.-D. Webler & H. Jung-Paarmann (Eds.), Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag (pp. 229–242). UVW.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 |

Bohndick, C., Rosman, T., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). The interplay between subjective abilities and subjective demands and its relationship with academic success. An application of the person–environment fit theory. Higher Education, 75(5), 839–854. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, C., Kohlmeyer, S., & Buhl, H. M. (2017). Competencies and career choice motives: characteristics of high school students interested in teacher education programmes. Journal of Education for Teaching, 43(5), 566–580. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 |

Buhl, H. M., & Hilkenmeier, J. (2017). Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus. In B. Kracke & P. Noack (Eds.), Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie (pp. 163–179). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, J., & Buhl, H. M. (2017). Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung. In G. Aich, C. Kuboth, M. Gartmeier, & D. Sauer (Eds.), Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern (Vol. 1, pp. 76–85). Schneider-Verlag.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, J., Wiescholek, S., & Buhl, H. M. (2017). Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), Article 256–269. https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d
LibreCat
| DOI