Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
132 Publications
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 |
Schneijderberg, C., & Steinhardt, I. (2024). Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity. In J. Griem, D. Kaldewey, & L. Il-Tschung (Eds.), »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland (pp. 89–108). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839466797-006
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
Magdeburg, L. M. (2024). Death Education im Sachunterricht - eine qualitative Untersuchung zu Vorstellungen von Grundschulkindern. In A. Flügel, A. Gruhn, I. Landrock, J. Lange, B. Müller-Naendrup, J. Wiesemann, P. Büker, & A. Rank (Eds.), Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded (pp. 431–437). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/6111-44
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 42154
Philipper, M. (2024). Zeit für Spracherwerb . Zeitpolitisches Magazin, 21(45), 28–30.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 |
Wieczorek, O., Steinhardt, I., Schmidt, R., Mauermeister, S., & Schneijderberg, C. (2024). The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures, 166, Article 103537. https://doi.org/10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56177
Knoll, L. (2024). Valuation and Sustainability. In A. Krüger, T. Peetz, & H. Schaefer (Eds.), The Routledge International Handbook of Valuation and Society (pp. 316–325). Routledge.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 49564
Knoll, L., & Fraser, A. (2024). Social Impact Bond Assetization Struggles. A Comparative Case Study of the UK and Germany. Economy and Society, 53(1), 92–111. https://doi.org/10.1080/03085147.2024.2309802
LibreCat
| DOI
2024 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 60921 |
Schmidt, R. (2024). Automatische Transkriptionssoftware - ein Erfahrungsbericht. Sozialwissenschaftliche Methodenberatung.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Steinhardt, I., & Thielsch, A. (2023). Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre. In N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre (pp. 15–25). Visual Ink Publishing UG.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51020 |
Mauermeister, S., Steinhardt, I., Bloch, R., Lohner, D., & Schulz, A. (2023). “Immerhin wurden Erfahrungen mit digitalen Tools gemacht.” Sozialmagazin, 11, 66–72. https://doi.org/10.3262/SM2312066
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51302 |
Haker, C., & Otterspeer, L. (2023). Wie hältst du es mit der Wahrheit? Bilder von Wissenschaft und Wissenschaftler*in-Sein angesichts von Diagnosen der Postfaktizität. In A. Heinemann, Y. Karakaşoğlu, T. Linnemann, N. Rose, & T. Sturm (Eds.), Entgrenzungen. Beiträge zum 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84742750
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51303
Haker, C., & Otterspeer, L. (2023). Gegen eine Militarisierung des Pädagogischen. Über die Folgen des Ukraine-Kriegs für die politische Bildung. In S.-I. Beutel & C. Ruberg (Eds.), Ungewissheit als Erfahrung in der Demokratie (pp. 131–138). Debus Pädagogik.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51304 |
Haker, C., Lehnert, E., Otterspeer, L., & Thole, W. (2023). Wissenschaftsbezogener Rechtspopulismus/-extremismus. Eine Podiumsdiskussion. In P.-I. Villa (Ed.), Polarisierte Welten. Verhandlungen des 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51793
Hoffarth, B., Mentzing, S., & Richter, S. (2023). Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Eine Einleitung. In B. Hoffarth, S. Mentzing, & S. Richter (Eds.), Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche (pp. 7–19). Campus.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51795
Richter, S. (2023). Multiple Verhandlungen: ›Cancel Culture‹ aus Perspektive feministischer Digitalisierungsforschung. In B. Hoffarth, S. Mentzing, & S. Richter (Eds.), Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Campus.
LibreCat
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 51792
Hoffarth, B., Mentzing, S., & Richter, S. (Eds.). (2023). Geschlechter - Verhältnisse - Widersprüche. Campus.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51789 |
Richter, S. (2023). Cancel Culture als Arena politisierter Wissenskonflikte Am Beispiel einer Debatte um rassistische Begriffe im Sommer 2022. In Verhandlungen des 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022. 41. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bielefeld 2022, Bielefeld.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45604 |
Steinhardt, I., Mauermeister, S., & Schmidt, R. (2023). Open Research Practices and Cultural Change: A Commentary on “(Why) Are Open Research Practices the Future for the Study of Language Learning?” Language Learning. https://doi.org/10.1111/lang.12583
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Preprint | LibreCat-ID: 45402 |
Wieczorek, O., Steinhardt, I., Schneijderberg, C., Schmidt, R., & Mauermeister, S. (2023). The Bot Delusion. ChatGPT and anticipated consequences for research communication. Center for Open Science.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 47143
Mauermeister, S. (2023). Review of: Open Citizen Science: fostering open knowledge with participation. In Research Ideas and Outcomes (Vol. 9). https://doi.org/10.3897/rio.9.e96476.r391541
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 43094 |
Heck, T., Steinhardt, I., Rahal, R.-M., Schubotz, M., Scholl, D., & Behrens, S. (2023). Bootstrapping the Open Science culture: The fellowship approach. Research Ideas and Outcomes, 9. https://doi.org/10.3897/rio.9.e103675
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)