Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

288 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45276
Eikermann, L. (2021). Children´s drawings on Pippi & Co. - A visit to the Astrid Lindgren Archive in the Royal Library of Stockholm. Sweden. In J. Ströter-Bender (Ed.), Das Erbe der Kinder: Provenienzforschung und Sammlungsgeschichte von Kinder- und Jugendzeichnungen: Museen, Archive, private Kollektionen und “verschwundene Sammlungen” = The children’s heritage: provenance research and the history of children’s and youth drawings collections: museums, archives, private holdings and “lost collections”: Vol. Bd. 30 (pp. 171–179). Tectum Verlag. https://doi.org/10.5771/9783828876668
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48461
Jacke, C. (2021). Tocotronic - Hoffnung (2020). In M. Keuchen & R. Janus (Eds.), Musik als Lebensmittel. Kulturwissenschaftlich-theologische Rationen für ein Jahr. (pp. 101–113). LIT.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40978
Flath, B., & Momen Pour Tafreshi, M. (2021). Work-related practices of local managers of live music events in Ostwestfalen-Lippe (OWL) and their impact on cultural participation. Arts and the Market, 11(2), 109–122. https://doi.org/10.1108/aam-09-2020-0040
LibreCat | DOI
 

2021 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 41305
Flath, B. (2021). Digitale Stille. Über die Bedeutung von Universitäten und Wissenschaft in der Covid-19-Pandemie. Das HEFT. Das Paderborner Veranstaltungs- Und Kulturmagazin, 7–11.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40979
Flath, B. (2021). Data-Based Co-Creation and Participation: Reflections on an Ambivalent Relation by the Example of Music Apps. Pop – Power – Positions. Globale Beziehungen Und Populäre Musik (~Vibes – The IASPM D-A-CH Series 1, 1, 155–170.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51062
Klingmann, H. (2021). Das Besondere und das Allgemeine in musikdidaktischen Kontexten. In K. Schilling-Sandvoß, M. Goebel, & M. Spychiger (Eds.), Musikalische Bildung. Didaktik - Lehrerinnen- und Lehrerbildung - Theorie. Festschrift für Werner Jank. (pp. 81–102). Helbling.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51061
Klingmann, H., & Ahlers, M. (2021). Doing Popkultur. In W. Jank (Ed.), Musik-Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe 1 und 2 (9th ed., pp. 226–235). Cornelsen Scriptor.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 34882
Diester, M. (2020). Weltenübergänge in Fargo. ffk Journal, Nr. 5, 5, 316–328.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39422
Haller, M., Mallon, S., & Helmers, T. (Eds.). (2020). Der Tod und das Ding. Textilien und Vergänglichkeiten. Waxmann-Verlag.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41478
Jacke, C. (2020). “Nous sommes embarqués” oder “Wie wir wurden, was wir sind, indem wir hörten, was die Tonträger uns zutrugen” - Kurze Anmerkungen zu Musik, Kultur und Wissenschaft. In K. D. Haensch, D. Kuka, E. Dellasega, & E. Düllo (Eds.), Texturen. Nr. 7 - Wandeln.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=129

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed