Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2139 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23418 | OA
Kozub AL, Schindlmayr A, Gerstmann U, Schmidt WG. Polaronic enhancement of second-harmonic generation in lithium niobate. Physical Review B. 2021;104:174110. doi:10.1103/PhysRevB.104.174110
LibreCat | Files available | DOI | WoS | arXiv
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23475
Rose H, Paul J, Wahlstrand JK, Bristow AD, Meier T. Theoretical analysis and simulations of two-dimensional Fourier transform spectroscopy performed on exciton-polaritons of a quantum-well microcavity system. In: Betz M, Elezzabi AY, eds. Ultrafast Phenomena and Nanophotonics XXV. Vol 11684. SPIE Proceedings. ; 2021. doi:10.1117/12.2576696
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37333
Krauss-Kodytek L, Hannes W-R, Meier T, Ruppert C, Betz M. Nondegenerate two-photon absorption in ZnSe: Experiment and theory. Physical Review B. 2021;104(8). doi:10.1103/physrevb.104.085201
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21547
Riabinin M, Sharapova P, Bartley T, Meier T. Generating two-mode squeezing with multimode measurement-induced nonlinearity. Journal of Physics Communications. 2021;5(4). doi:10.1088/2399-6528/abeec2
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23472
Krauss-Kodytek L, Hannes W-R, Meier T, Ruppert C, Betz M. Nondegenerate two-photon absorption in ZnSe: Experiment and theory. Physical Review B. 2021;104(8). doi:10.1103/physrevb.104.085201
LibreCat | DOI
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 35839
Hörnlein M. Untersuchung von Erklärvideos Im Physikunterricht - Wirksamkeit von Kohärenz.; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Kulgemeyer C, Kempin M, Weißbach A, et al. Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education. 2021;43(18):3035-3057. doi:10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
Große-Heilmann RI, Burde J-P, Riese J, Schubatzky T, Weiler D. Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien. In: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021. ; 2021:171-178.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
Weiler D, Burde J-P, Große-Heilmann RI, Lachner A, Riese J, Schubatzky T. Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien. In: PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021. ; 2021:209-216.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Mutschler T, Buschhüter D, Schröder J, Riese J, Borowski A. Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik  vor und nach dem Praxissemester. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Vol 41. ; 2021:258-261.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Große-Heilmann RI, Riese J. Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:441-444.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Joswig-Käfer A-K, Riese J. Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:286-289.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Ermel D, Riese J. Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:585-588.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Albert G, Riese J. Digitale Kompetenzen im Techniklehramt. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen. Vol 41. ; 2021:581-584.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Schröder J, Vogelsang C, Riese J. Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik. In: Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Vol 41. ; 2021:266-269.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
Schall J, Deconinck M, Bart N, et al. Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography. Advanced Quantum Technologies. 2021;4(6). doi:10.1002/qute.202100002
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
Elsner J, Tenberge C, Fechner S. Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht. In: Habig S, ed. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch?. Vol 41. ; 2021:609-612.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 23826
Brockmeier J, Mackwitz PWM, Rüsing M, et al. Non-Invasive Visualization of Ferroelectric Domain Structures on the Non-Polar y-Surface of KTiOPO4 via Raman Imaging. Crystals. Published online 2021. doi:10.3390/cryst11091086
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25227 | OA
Hajlaoui M, Ponzoni S, Deppe M, et al. Extremely low-energy ARPES of quantum well states in cubic-GaN/AlN and GaAs/AlGaAs heterostructures. Scientific Reports. 2021;11. doi:10.1038/s41598-021-98569-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40476
Tenberge C, Gödiker M. The ‚teachwodd training concept’ a contribution to the implementation of practical technological learning in primary schools. . In: PATT38 Organizing Committee P 38, ed. ; 2021:24-25.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=15

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed