Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
110 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537
Jenert T, Brahm T. Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. In: ; 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541
Jenert T, Gommers L. Ziele und Möglichkeiten der Weiterbildung pädagogischer Hochschulentwickler*innen am Beispiel ‚Lehren‘. In: Blickpunkt Hochschuldidaktik.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538
Jenert T, Brahm T. The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. In: ; 2018.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
Jenert T, Brahm T, Gommers L, Kühner P. How do they find their place? A typology of students’ enculturation during the first year at a business school. Learning, Culture and Social Interaction. 2017;12(87-99):87-99.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454
Jenert T. Using mixed methods to support educational design decisions in ‘bad data’contexts. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455
Jenert T, Gommers L. Investigating Networks within the field of Higher Organisation Institutions. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Jenert T, Gommers L, Brahm T, Wagner D. Development and validation of the Reflection in Business Education Questionnaire . In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Wagner D, Jenert T, Brahm T, Gommers L. Educating reflective managers: Why everybody wants and nobody likes it. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458
Jenert T, Brahm T, Gommers L. Die Enkulturation von Studierenden an der Hochschule – Ergebnisse einer längsschnittlichen qualitativen Untersuchung. In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459
Jenert T, Brahm T, Wagner D. Warum Wirtschaftsstudierende (nicht) reflektieren. Eine empirische Untersuchung. . In: ; 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
Jenert T, Barnat M, Salden P, Dilger B. Struktur, Prozess oder Didaktik als Ausgangspunkt? Ein integratives Modell der Curriculumentwicklung an Hochschulen. In: Tagungsband DGHD Tagung 2017. Köln: Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd; 2017.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm T, Jenert T, Wagner D. The crucial first year: a longitudinal study of students’ motivational development at a Swiss Business School. Higher Education. 2016;73(3):459-478. doi:10.1007/s10734-016-0095-8
LibreCat
| DOI
2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe I für W. Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. Bern; 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert T, Brahm T, Gommers L, Kühner P. A typology of students’ enculturation during the first year at University. In: ; 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler C, Fust A, Jenert T. Differentiating Novice, Non-expert and Expert Entrepreneurs: A Self-regulated Learning Perspective. In: Academy of Management Proceedings. ; 2016:12056.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger B, Jenert T, Sloane PFE. Studienprogramm-Entwicklung in unterschiedlichen Spannungsfeldern. In: ; 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert T. Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung. In: Jenert T, Brahm T, Euler D, eds. Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung. Wiesbaden: Springer Verlag ; 2016:26-29.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert T. Mehr als nur „gute“ Stimmung: Einstellungen und Motivation Studierender als zentraler Bestandteil der Kompetenzentwicklung. In: Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich. ; 2016.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler D, Sloane PFE, Fäckeler S, et al. Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen. EUSL; 2016.
LibreCat
2015 | Book | LibreCat-ID: 4422
Jenert T, Postareff L, Brahm T, Lindblom-Ylänne S. Enculturation and Development of Beginning Students.; 2015.
LibreCat