Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
110 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4537
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. Developing Undergraduate Management Students‘ Reflection Capabilities, Academy of Management Proceedings. 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4541
Jenert, Tobias, and Luci Gommers. “Ziele Und Möglichkeiten Der Weiterbildung Pädagogischer Hochschulentwickler*innen Am Beispiel ‚Lehren‘.” Blickpunkt Hochschuldidaktik.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4538
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. The Role of Diversity for the Transition to Higher Education. 2018.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 4420
Jenert, Tobias, et al. “How Do They Find Their Place? A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at a Business School.” Learning, Culture and Social Interaction, vol. 12, no. 87–99, Elsevier, 2017, pp. 87–99.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4454
Jenert, Tobias. Using Mixed Methods to Support Educational Design Decisions in ‘Bad Data’Contexts. 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4455
Jenert, Tobias, and Luci Gommers . Investigating Networks within the Field of Higher Organisation Institutions. 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4456
Jenert, Tobias, et al. Development and Validation of the Reflection in Business Education Questionnaire . 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4457
Wagner, Dietrich, et al. Educating Reflective Managers: Why Everybody Wants and Nobody Likes It. 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4458
Jenert, Tobias, et al. Die Enkulturation von Studierenden an Der Hochschule – Ergebnisse Einer Längsschnittlichen Qualitativen Untersuchung. 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4459
Jenert, Tobias, et al. Warum Wirtschaftsstudierende (Nicht) Reflektieren. Eine Empirische Untersuchung. . 2017.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4503
Jenert, Tobias, et al. “Struktur, Prozess Oder Didaktik Als Ausgangspunkt? Ein Integratives Modell Der Curriculumentwicklung an Hochschulen.” Tagungsband DGHD Tagung 2017, Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, 2017.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 4421
Brahm, Taiga, et al. “The Crucial First Year: A Longitudinal Study of Students’ Motivational Development at a Swiss Business School.” Higher Education, vol. 73, no. 3, Springer Nature, 2016, pp. 459–78, doi:10.1007/s10734-016-0095-8.
LibreCat
| DOI
2016 | Book | LibreCat-ID: 4439
Autorengruppe, Institut für Wirtschaftspädagogik. Persönlichkeitsförderung Im Schulunterricht, Band I: Realistische Ursachenzuschreibungen. 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4460
Jenert, Tobias, et al. A Typology of Students’ Enculturation during the First Year at University. 2016.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4461
Winkler, Christoph, et al. “Differentiating Novice, Non-Expert and Expert Entrepreneurs: A Self-Regulated Learning Perspective.” Academy of Management Proceedings, no. 1, 2016, p. 12056.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4462
Dilger, Bernadette, et al. Studienprogramm-Entwicklung in Unterschiedlichen Spannungsfeldern. 2016.
LibreCat
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4507
Jenert, Tobias. “Von der Curriculum - zur Studienprogrammentwicklung: Argumente für eine Perspektiverweiterung.” Pädagogische Hochschulentwicklung - Von der Programmatik zur Implementierung, edited by Tobias Jenert et al., Springer Verlag , 2016, pp. 26–29.
LibreCat
2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4533
Jenert, Tobias. “Mehr Als Nur „gute“ Stimmung: Einstellungen Und Motivation Studierender Als Zentraler Bestandteil Der Kompetenzentwicklung.” Vortrag Im Rahmen Des Expert_Innenforums Hochschuldidaktik Der Fachhochschule Oberösterreich., 2016.
LibreCat
2016 | Book | LibreCat-ID: 4639
Euler, Dieter, et al. Kommunales Bildungsmanagement - Kernkomponenten Und Gelingensbedingungen. EUSL, 2016.
LibreCat
2015 | Book | LibreCat-ID: 4422
Jenert, Tobias, et al. Enculturation and Development of Beginning Students. 2015.
LibreCat