Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35712
M. Schürmann et al., “Mathematics learning support centres in Germany—an overview,” Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA, vol. 40, no. 2, pp. 99–113, 2020, doi: 10.1093/teamat/hraa007.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
M. Schürmann et al., “Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020,” dghd-Newsletter, vol. 4/2020, pp. 24–26, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
M. Schürmann et al., “Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” dghd-Newsletter, vol. 01/2020, pp. 25–29, 2020.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32157
A. Karsten, “Blätterwald zur Positionierung in akademischen Texten,” in Praxishandbuch Schreibdidaktik. Übungen zur Vermittlung wissenschaftlicher Schreibkompetenzen, C. Wymann, Ed. Leverkusen: Barbara Budrich, 2019, pp. 158–163.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31658
I. Scharlau and C. Heuer, “Schnelles inhaltliches Feedback zu Entwürfen,” in Wissenschaftliches Lesen und Schreiben vermitteln, C. Wymann, Ed. Leverkusen: Budrich Verlag, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31682
L. Stratmann et al., “Psychological Feasibility of a Virtual Cycling Environment for Human-in-the-Loop Experiments,” in INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft (Workshop-Beiträge), 2019, pp. 185–194, doi: 10.18420/inf2019_ws21 .
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28687 | OA
I. Scharlau, M. Körber, and A. Karsten, “Plunging into a world? A novel approach to undergraduates’ metaphors of reading,” Frontline Learning Research, vol. 9, no. 4, pp. 25–57, 2019, doi: 10.14786/flr.v7i4.559.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28986 | OA
I. Scharlau and L. Huber, “Welche Rolle spielen Fachkulturen heute? Bericht von einer Erkundungsstudie.,” die hochschullehre, vol. 5, 2019.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32550
H. M. Buhl and S. Sommer, “Intergenerationelle Beziehungen in der Familie,” Psychotherapie im Alter, vol. 16, no. 2, pp. 123–135, 2019, doi: 10.30820/1613-2637-2019-2-123.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32549
C. Bohndick, C. Menne, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Feedback in internet-based self-assessments and its effects on acceptance and motivation,” Journal of Further and Higher Education, vol. 44, no. 6, pp. 717–728, 2019, doi: 10.1080/0309877x.2019.1596233.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32548
J. Hilkenmeier, S. Wiescholek, and H. M. Buhl, “Bedingungen elterlichen Unterstützungsverhaltens beim Lesen im Grundschulalter. Eine Untersuchung relevanter Prozessmerkmale,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 39, no. 1, pp. 24–40, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32551
C. Bohndick, S. Kohlmeyer, and H. M. Buhl, “Anstoß und Unterstützung der professionellen Weiterentwicklung im Lehramtstudium durch weiterentwicklungsorientiertes Online-Self-Assessment,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 12, no. 1, pp. 19–36, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32553
S. Kohlmeyer, H. M. Buhl, S. Bonanati, J. Dannowsky, and C. Bohndick, “Fit für Inklusion - Entwicklung und Validierung einer deutschsprachigen Kurzskala zum Umgang mit Heterogenität,” Empirische Pädagogik, vol. 33, no. 3, pp. 344–361, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32552
J. Hilkenmeier, C. Greiner, and H. M. Buhl, “Das Elterngespräch aus Forschungsperspektive. Strategien zur Förderung elterlichen Engagements,” SCHULE inklusiv, vol. 5, pp. 46–47, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37225
E. Bender, N. Schaper, and M. Schürmann, “Factors Driving Employeesʼ Intention to Stay,” Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, vol. 63, no. 4, pp. 238–250, 2019, doi: 10.1026/0932-4089/a000313.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, and A. Seifert, “Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.,” Teaching and Teacher Education, vol. 85, pp. 215–225, 2019, doi: https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.018.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.,” Human Resource Development Quarterly, vol. 30, no. 4, pp. 495–535, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
E. Wildt, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “The Role of Saliency in Learning First Words,” Frontiers in Psychology, 2019, doi: 10.3389/fpsyg.2019.01150.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, and U. Ritterfeld, “Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.,” Journal of Child Language, pp. 1–17, 2019, doi: 10.1017/S0305000919000710.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35840
C. Caruso and A. Seifert, “Kompetenzprofile pädagogischen Wissens. Ein Blick auf die Entwicklung Theologistudierender im Praxissemester.,” in Praxissemester (Religion) in NRW: Bilanz und Perspektiven, C. Caruso and J. Woppowa, Eds. Paderborn : Universität Paderborn, 2019, pp. 37–51.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed