Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

456 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “„Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval),” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2024, doi: 10.1024/1010-0652/a000381.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
R. Kurock, J. Teichert, D. M. Meister, L. Gerhardts, H. M. Buhl, and S. Bonanati, “A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process,” Journal of Adolescence, vol. 96, no. 3, pp. 566–579, 2024, doi: http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “Effects of task difficulty on visual processing speed,” presented at the Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 | OA
L. Stratmann, N. C. Banh, I. Scharlau, and F. Dressler, “Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem,” 2024, doi: 10.1145/3663338.3665831.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 | OA
C. Soyka and N. Schaper, “Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types,” Frontiers in Education, vol. 9, Art. no. 1397027, 2024, doi: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 | OA
K. Biermeier, I. Scharlau, and E. Yigitbas, “Measuring Visual Attention Capacity Across xReality,” 2024, doi: 10.1145/3652037.3652050.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation,” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
M. Koppenborg, A. Ebert, and K. B. Klingsieck, “Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction,” European Journal of Psychological Assessment, 2024, doi: 10.1027/1015-5759/a000853.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
K. B. Klingsieck, “Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question,” European Psychologist, vol. 29, no. 2, pp. 123–135, 2024, doi: 10.1027/1016-9040/a000528.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 | OA
I. Stock, A. Karsten, and N. L. Eik-Nes, “Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 75–82.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 | OA
A. Karsten and M.-C. Bertau, “Stimme. Eine dialogische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 261–267.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 | OA
A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds., 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. Bielefeld: wbv, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 | OA
S. Haacke-Werron and A. Karsten, “Einleitung,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 11–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 | OA
A. Karsten, “Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. 2024, pp. 213–220.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
A.-M. Kamin, D. M. Meister, and H. M. Buhl, “Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien ,” in Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven, S. Aßmann, S. Grafe , and A. Martin, Eds. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
N. Gruchel, R. Kurock, and H. M. Buhl, “Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen ,” presented at the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
H. M. Buhl, J. B. Fisher, and K. Rohlfing, “Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations,” Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol. 46, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58361
S. Depenbusch and N. Schaper, “Ist Job Crafting eine hilfreiche Bewältigungsstrategie im Umgang mit Technostress?,” presented at the DGPs Kongress, Wien, 2024.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 | OA
M. E. Schaffer, L. Terfloth, C. Schulte, and H. M. Buhl, “Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations,” presented at the 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Valletta, Malta, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 | OA
M. E. Schaffer, L. Terfloth, C. Schulte, and H. M. Buhl, “Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations,” 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed