Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9784 Publications


2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46264
Sadeghi-Kohan S, Hellebrand S, Wunderlich H-J. Workload-Aware Periodic Interconnect BIST. IEEE Design &Test. Published online 2023:1-1. doi:10.1109/mdat.2023.3298849
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45830
Jafarzadeh H, Klemme F, Reimer JD, et al. Robust Pattern Generation for Small Delay Faults under Process Variations. In: IEEE International Test Conference (ITC’23), Anaheim, USA, October 2023. IEEE; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45191
Gräßler I, Maier GW, Steffen E, Roesmann D, eds. The Digital Twin of Humans. Springer International Publishing; 2023. doi:10.1007/978-3-031-26104-6
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52806
Gilbert H, Schürmann M, Liebendörfer M, Lawson D, Hodds M. Post-pandemic online mathematics and statistics support: Practitioners’ opinions in Germany and Great Britain & Ireland. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. Published online 2023:1-26. doi:10.1080/0020739x.2023.2184282
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52811
Biehler R, Guntermann D, Liebendörfer M, Krämer S, Schlüter S. Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 1. WTM; 2023:407–410. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52810
Göller R, Gildehaus L, Liebendörfer M, Besser M. Erfassung und Vergleich (mathematischer) Eingangsvoraussetzungen angehender Studierender verschiedener mathematikhaltiger Studiengänge. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:66–80.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52809
Kempen L, Liebendörfer M. Zu digital - zu viel - zu schwer? Qualitative Einsichten in das Erleben und Handeln von Erstsemester-Studierenden der Mathematik während der Corona-Pandemie. In: Härterich J, Kallweit M, Rolka K, Skill T, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2021. Beiträge Zum Gleichnamigen Online-Symposium Am 12 November 2021 Aus Bochum. WTM; 2023:91–106.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52813
Schlüter S, Liebendörfer M. Bearbeitungsmuster von Studierenden im Umgang mit formalen Definitionen im Kontext konstanter Folgen. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:1177–1180. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52812
Krämer S, Liebendörfer M. Förderung prozeduraler Flexibilität durch Lernvideos mit interaktiven Aufgaben. In: Goethe-Universität Frankfur I-P, ed. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik. Vol 2. WTM; 2023:949–952. doi:10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52807
Preservice teachers’ mathematics-related values and expectancy in the transition from school to university. Published online 2023. doi:10.48489/QUADRANTE.31191
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=34

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed