Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4779 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45179
Reinhold, P., & Riese, J. (2020). Physik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Auf dem Weg zu empirisch fundierten Curricula. In C. Cramer, J. König, M. Rothland, & S. Blömeke (Eds.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 501–508). Verlag Julius Klinkhardt. https://doi.org/10.35468/hblb2020-060
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45178
Schröder, J., Riese, J., Vogelsang, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Kulgemeyer, C., Reinhold, P., & Schecker, H. (2020). Die Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik mit Hilfe eines standardisierten Performanztests. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 26(1), 103–122. https://doi.org/10.1007/s40573-020-00115-w
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45181
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., Riese, J., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Schecker, H., & Schröder, J. (2020). Development of Prospective Physics Teachers’ Professional Knowledge and Skills during a One-Semester School Internship. In O. Zlatkin-Troitschanskaia, H. A. Pant, M. Toepper, & C. Lautenbach (Eds.), Student Learning in German Higher Education (pp. 105–123). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-27886-1_6
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 45180
Kulgemeyer, C., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Kempin, M., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2020). Professional knowledge affects action-related skills: The development of preservice physics teachers’ explaining skills during a field experience. Journal of Research in Science Teaching, 57, 1–29. https://doi.org/10.1002/tea.21632
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24100
Engelkemeier, K., Lindner, J., Bürger, J., Vaupel, K., Hartmann, M., Tiemann, M., Hoyer, K.-P., & Schaper, M. (2020). Nano-architectural complexity of zinc oxide nanowall hollow microspheres and their structural properties. Nanotechnology, 31, 095701. https://doi.org/10.1088/1361-6528/ab55bc
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45465
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2020). Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung bei Lehramtsstudierenden. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 435–438).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45466
Joswig, A.-K., & Riese, J. (2020). Ursachen für Veränderungen des physikdidaktischen Wissens im Studium. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 443–446).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45467
Buschhütter, D., Mutschler, T., Schröder, J., Riese, J., & Borowski, A. (2020). Basismodelle in Unterrichtsplanungen im Praxissemester Physik. Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019, 40, 447–450.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45468
Ermel, D., & Riese, J. (2020). Entwicklung eines Fachpraktikums im Techniklehramt. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 916–919).
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45464
Vogelsang, C., Borowski, A., Kulgemeyer, C., & Riese, J. (2020). Wie entwickeln sich Wissen und Fähigkeiten im Physiklehramtsstudium? In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Wien 2019 (Vol. 40, pp. 427–430).
LibreCat
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 45662 | OA
Lutz, K., Offergeld, J., Freymuth, N., & Arp, A. L. (2020). Gemeinsam Forschung gestalten. Handreichung zu partizipativer Forschung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 44645
Dörrer, H.-J., & Köster, C. (2020). Körperspannung trainieren : auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)TurnenKörperspannung trainieren: auf die richtige Spannung kommt es an - Körperspannung als zentrale Lernvoraussetzung im (Gerät-)Turnen. Sportpädagogik, 44(1), 14–21.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16277 | OA
Kühne, T., Iannuzzi, M., Ben, M. D., Rybkin, V. V., Seewald, P., Stein, F., Laino, T., Khaliullin, R. Z., Schütt, O., Schiffmann, F., Golze, D., Wilhelm, J., Chulkov, S., Mohammad Hossein Bani-Hashemian, M. H. B.-H., Weber, V., Borstnik, U., Taillefumier, M., Jakobovits, A. S., Lazzaro, A., … Hutter, J. (2020). CP2K: An electronic structure and molecular dynamics software package - Quickstep: Efficient and accurate electronic structure calculations. The Journal of Chemical Physics, 152(19), Article 194103. https://doi.org/10.1063/5.0007045
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 16898
Lass, M., Schade, R., Kühne, T., & Plessl, C. (2020). A Submatrix-Based Method for Approximate Matrix Function Evaluation in the Quantum Chemistry Code CP2K. Proc. International Conference for High Performance Computing, Networking, Storage and Analysis (SC), 1127–1140. https://doi.org/10.1109/SC41405.2020.00084
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2020 | Preprint | LibreCat-ID: 40994
Bauer, M., Steube, J., Päpcke, A., Bokareva, O., Reuter, T., Demeshko, S., Schoch, R., Hohloch, S., Meyer, F., Heinze, K., Kühn, O., & Lochbrunner, S. (2020). Janus-type dual emission of a Cyclometalated Iron(III) complex. Research Square Platform LLC.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37789
Weigelt, M., Güldenpenning, I., & Steggemann-Weinrich, Y. (2020). The Head-Fake Effect in Basketball Is Based on the Processing of Head Orientation, but Not on Gaze Direction. Psychology, 11(10), 1493–1510. https://doi.org/10.4236/psych.2020.1110095
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37827
Friehs, M. A., Güldenpenning, I., Frings, C., & Weigelt, M. (2020). Electrify your Game! Anodal tDCS Increases the Resistance to Head Fakes in Basketball. Journal of Cognitive Enhancement, 4(1), 62–70. https://doi.org/10.1007/s41465-019-00133-8
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37829
Güldenpenning, I., Schütz, C., Weigelt, M., & Kunde, W. (2020). Is the head-fake effect in basketball robust against practice? Analyses of trial-by-trial adaptations, frequency distributions, and mixture effects to evaluate effects of practice. Psychological Research, 84, 823–833. https://doi.org/10.1007/s00426-018-1078-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37605
Schütz, C., Güldenpenning, I., Koester, D., & Schack, T. (2020). Social cues can impact complex behavior unconsciously. Scientific Reports, 10, Article 21017. https://doi.org/10.1038/s41598-020-77646-2
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37760
Güldenpenning, I., Kunde, W., & Weigelt, M. (2020). Head-fake perception in basketball: the relative contributions of expertise, visual or motor training, and test repetition. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 20(1), 202–222. https://doi.org/10.1080/1612197x.2020.1854819
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed