Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4670 Publications


2021 | Research Data | LibreCat-ID: 54400
Riabinin M, Sharapova P, Bartley T, Meier T. Generating Two-Mode Squeezing with Multimode Measurement-Induced Nonlinearity. LibreCat University; 2021. doi:10.5281/ZENODO.5507558
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28862
Grimminger-Seidensticker E, Vieille Marchiset G, Knobé S, Aceti M. Des arbitrages éthiques face aux injonctions à la pratique physique dans les programmes de promotion de la santé : le cas des familles populaires en Europe. SociologieS. Published online 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35504
Grimminger-Seidensticker E, Brandl-Bredenbeck HP, Gerlach E, Krieger C. Zur Einführung in Kapitel 10 und 11. In: Balz E, Reuker S, Scheid V, Sygusch R, eds. Sportpädagogik. Eine Grundlegend. Kohlhammer; 2021:151-153.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35502
Grimminger-Seidensticker E, Krieger C. Forschungsmethodische Zugänge. In: Balz E, Reuker S, Scheid V, Sygusch R, eds. Sportpädagogik. Eine Grundlegung. Kohlhammer; 2021:154-168.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
Kirsch A, Blumberg E, Hellmich F, Hoya FK. Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester. In: Caruso C, Harteis C, Gröschner A, eds. Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken . Springer ; 2021:349–372. doi:10.1007/978-3-658-32568-8_20
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” In: Gothenburg, Sweden; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.” In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22538
de los Arcos de Pedro MT, Müller H, Wang F, et al. Review of infrared spectroscopy techniques for the determination of internal structure in thin SiO2 films. Vibrational Spectroscopy. Published online 2021. doi:10.1016/j.vibspec.2021.103256
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22539
Bobzin K, Kalscheuer C, Grundmeier G, de los Arcos de Pedro MT, Schwiderek S, Carlet M. Design of a TiAlON multilayer coating: Oxidation stability and deformation behavior. Surface and Coatings Technology. Published online 2021. doi:10.1016/j.surfcoat.2021.127417
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 22535
Knust S, Ruhm L, Kuhlmann A, et al. In situ backside Raman spectroscopy of zinc oxide nanorods in an atmospheric‐pressure dielectric barrier discharge plasma. Journal of Raman Spectroscopy. Published online 2021:1237-1245. doi:10.1002/jrs.6123
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27099
Widhalm A, Krehs S, Siebert D, et al. Optoelectronic sampling of ultrafast electric transients with single quantum dots. Applied Physics Letters. 2021;119:181109. doi:10.1063/5.0061358
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Scheibe V, Stein G, Tenberge C, Bohrmann M. Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. . In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:235-250.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Tenberge C. Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur. In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:305-315.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
Austermann U, Gais B, Tenberge C. “Wie lang ist der Dinosaurier?” Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. . In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:35-50.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37843
Krause D, Behrens JB, Löhers L, Weigelt M. Mentale Rotationsleistungen bei der Betrachtung und Umsetzung von Spielzügen im Basketball: Novizen vs. erfahrene Basketballspieler. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37946
Werner T, Grandane A, Pudnika L, Domraceva I, Zalubovskis R. Base-Free Catalytic Wittig-/Cross-Coupling Reaction Sequence as Short Synthetic Strategy for the Preparation of Highly Functionalized Arylbenzoxepinones. Synthesis. 2021;53(19):3545-3554. doi:10.1055/a-1509-6078
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37947
Paradies J, Andexer J, Beifuss U, et al. Organische Chemie. Nachrichten aus der Chemie. 2021;69(3):38-68. doi:10.1002/nadc.20214105947
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37944
Liu X, Werner T. Indirect reduction of CO2 and recycling of polymers by manganese-catalyzed transfer hydrogenation of amides, carbamates, urea derivatives, and polyurethanes. Chemical Science. 2021;12(31):10590-10597. doi:10.1039/d1sc02663a
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37945
Tönjes J, Longwitz L, Werner T. Poly(methylhydrosiloxane) as a reductant in the catalytic base-free Wittig reaction. Green Chemistry. 2021;23(13):4852-4857. doi:10.1039/d1gc00953b
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38080
Dahm S, Weigelt M, Rieger M. Representations after mentally practiced one finger sequences are effector independent. In: ; 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed