Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8673 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18819
Seng, E.-M. (2019). Kandidatur zum Bauhüttenwesen Die internationale für das immaterielle Kulturerbe der UNESCO. In Metropolitankapitel Paderborn (Ed.), „Genius loci“. Dombaumeistertagung Paderborn 23.-29. September 2018 (pp. 150–155). Paderborn.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18922
Hüpping, Birgit, & Büker, P. (2019). Kinder als Forscher in eigener und gemeinsamer Sache – ein Weg zur Partizipation? Ein kinderrechtebasierter didaktischer Ansatz und dessen Relevanz aus der Perspektive von Grundschulkindern. Pädagogischer Blick, (3), 159–173.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18951
Büker, P. (2019). Combining Children’s Participation Rights in Research with Professionalisation of Educators and Teachers – Critical Analysis of a Transition Study Design. In J. Murray, S. Beth Blue, & K. Smith (Eds.), The Routledge International Handbook of Young Children’s Rights (pp. 519–534). London, New York: Routledge.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18953
Büker, P., & Vorst, Claudia. (2019). Kompetenzerwerb im Lese- und Literaturunterricht der Grundschule. In M. Kämper-van den Boogaart & K. H. Spinner (Eds.), Lese- und Literaturunterricht (3., stark überarbeitete Auflage, Vol. 11/2, pp. 21–50). Baltmannsweiler: Schneider.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18968
Büker, P. (2019). Partizipation von Kindergarten- und Grundschulkindern an Übergangsgestaltung, Übergangsforschung und am Transfer in optimierte Praxis: Erfahrungen aus der Kinderbefragungsstudie „buddY“. In C. Donie & u. a. (Eds.), Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung. Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18969
Büker, P., & Höke, Julia. (2019). Children’s voices as a bridge between educators in kindergarten and teachers in primary school: Potential of children’s perspectives to support professional development. In S. Dockett, J. Einarsdottir, & B. Perry (Eds.), Listening to children’s advice about starting school and school age care. EECERA Book Series: Towards an Ethical Praxis in Early Childhood: From Research into Practice (pp. 116–132). London, New York: Routledge.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19044
Büker, P., Müller, U. B., Seifert, A., Arndt, P., Carle, U., Graf, U., … Wehner, F. (2019). Perspektiven des Transfers von Forschungsbefunden im Übergang Kindergarten-Grundschule. In C. Donie & u. a. (Eds.), Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung (pp. 332–357). Wiesbaden: Springer VS.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19053
Eke, N. O., & Strotmann, A. (Eds.). (2019). Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen. Paderborn: Schöningh.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19054
Eke, N. O., & Elit, S. (Eds.). (2019). Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen. Berlin/Boston: de Gruyter.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke, N. O., & Hohlweck, P. (Eds.). (2019). Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Leiden: Fink/Brill.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed