Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8671 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 18922
Hüpping, Birgit, and Petra Büker. “Kinder als Forscher in eigener und gemeinsamer Sache – ein Weg zur Partizipation? Ein kinderrechtebasierter didaktischer Ansatz und dessen Relevanz aus der Perspektive von Grundschulkindern.” Pädagogischer Blick, no. 3, 2019, pp. 159–73.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18951
Büker, Petra. “Combining Children’s Participation Rights in Research with Professionalisation of Educators and Teachers – Critical Analysis of a Transition Study Design.” The Routledge International Handbook of Young Children’s Rights, edited by Jane Murray et al., Routledge, 2019, pp. 519–34.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18953
Büker, Petra, and Claudia Vorst. “Kompetenzerwerb im Lese- und Literaturunterricht der Grundschule.” Lese- und Literaturunterricht, edited by Michael Kämper-van den Boogaart and Kaspar H. Spinner, 3., stark überarbeitete Auflage, vol. 11/2, Schneider, 2019, pp. 21–50.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18968
Büker, Petra. “Partizipation von Kindergarten- und Grundschulkindern an Übergangsgestaltung, Übergangsforschung und am Transfer in optimierte Praxis: Erfahrungen aus der Kinderbefragungsstudie „buddY“.” Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung, edited by Christian Donie and u. a., Springer VS., 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18969
Büker, Petra, and Julia Höke. “Children’s Voices as a Bridge between Educators in Kindergarten and Teachers in Primary School: Potential of Children’s Perspectives to Support Professional Development.” Listening to Children’s Advice about Starting School and School Age Care. EECERA Book Series: Towards an Ethical Praxis in Early Childhood: From Research into Practice, edited by Sue Dockett et al., Routledge, 2019, pp. 116–32.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19044
Büker, Petra, et al. “Perspektiven des Transfers von Forschungsbefunden im Übergang Kindergarten-Grundschule.” Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer. Jahrbuch Grundschulforschung, edited by Christian Donie and u. a., Springer VS, 2019, pp. 332–57.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19053
Eke, Norbert Otto, and Angelika Strotmann, editors. Davidfigur und Opfermotiv – Jüdisch-christliche Transformationen. Schöningh, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19054
Eke, Norbert Otto, and Stefan Elit, editors. Grundthemen der Literaturwissenschaft: Literarische Institutionen. de Gruyter, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19055
Eke, Norbert Otto, and Patrick Hohlweck, editors. Zersetzung. Automatismen und Strukturauflösung. Fink/Brill, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19154
Eke, Norbert Otto. “Die Explosion der Bilder im Kopf oder: „Les beaux livres sont écrits dans une sorte de langue étrangère.“.” Werner Fritsch: Faust Sonnengesang II und III. Materialien, filmedition suhrkamp (DVD), 2019, pp. 25–42.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed