Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10025 Publications


2021 | Book Review | LibreCat-ID: 29144
V. Peckhaus, “Vlasáková, Marta, ‘Logic and Sets’, Logic and Logical Philosophy 29 (2020), 71-95,” Mathematical Reviews, MR4086076. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 51758
A. Bush, B. de Gruisbourne, T. Matzner, and C. Schulz, Data Literacy: Kompetenzrahmen für Hochschulen . 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 43278 | OA
J. Hälterlein, “Epistemologies of predictive policing: Mathematical social science, social physics and machine learning,” Big Data & Society, vol. 8, no. 1, 2021.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54100
T. Heise, “Das „geheime Europa“. Hugo von Hofmannsthals späte Parallelaktion zu Stefan Georges „geheimem Deutschland“ (1919–1923),” in „Sehnsucht nach dem Leben“. Tradition und Innovation im Werk Hugo von Hofmannsthals, vol. 19, R. Innerhofer and S. Ritz, Eds. Wien: praesens, 2021, pp. 25–37.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 54097
T. Heise, “Das ‚Erfundene Gespräch‘ als transatlantischer Dialog. Gattungsvariationen und Gedankenexperimente in Hofmannsthals Gesprächsfragment ‘Brief ans Dial’ (1925),” Hofmannsthal-Jahrbuch, vol. 29, pp. 259–280, 2021, doi: doi.org/10.5771/9783968218403.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 54108
T. Heise and B. Beßlich, “Verfreundete Europäer im Kampf mit der Moderne,” Ruperto Carola Forschungsmagazin, vol. 17, pp. 122–131, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
L. Bernaerts and J. Mildorf, “When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama,” in Audionarratology: Lessons from Radio Drama, 1st ed., L. Bernaerts and J. Mildorf, Eds. Columbus: Ohio State University Press, 2021, pp. 1–13.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
J. Mildorf, “Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point,” in Audionarratology: Lessons from Radio Drama, L. Bernaerts and J. Mildorf, Eds. Columbus, OH: Ohio State University Press, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
J. Mildorf, “‘Ja, ja, so schön klingt das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies,” in Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period, 1st ed., I. Arteel, L. Bernaerts, S. Bluijs, and P. Verhulst, Eds. Manchester: Manchester University Press, 2021, pp. 128–149.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
J. Mildorf and L. Bernaerts, Eds., Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Columbus: Ohio State University Press, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53947
C. Weiss Lucas et al., “The Cologne Picture Naming Test for Language Mapping and Monitoring (CoNaT): An Open Set of 100 Black and White Object Drawings,” Frontiers in Neurology, vol. 12, 2021, doi: 10.3389/fneur.2021.633068.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55217
H. Lotze, Ed., Medicinische Psychologie oder Psychologie der Seele. Berlin-Heidelberg: Springer Spektrum Verlag, 2021.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 35066 | OA
J. Süßmann, Mariemont – Modernismus und Erinnerung. Videographierter Vortrag für den 5. Belgientag des Belgienzentrums Paderborn ›Belgien – Pralle Kunst des Lebens‹ am 18. Mai 2021. Paderborn, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 55486
M. S. Büter, Ed., El juego del plátano - ein Rollenspiel, vol. 72. 2021, pp. 15–21.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55492
M. S. Büter and M. Martín Gijón, “Reconacerse en el poema. Una propuesta de trabajo performativo y literario-estético sobre el poema ‘Reconacimiento,’” in Literatur performativ: Spanische Lyrik der Gegenwart/Literatura performativa: poesía española actual, Berlin: LIT Verlag, 2021, pp. 145–159.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55498
M. S. Büter, “Zeitschriftenschau Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch 69/2020, 70/2020 und 71/2020,” Zeitschrift für romanische Sprachen und ihre Didaktik , no. 15.1, pp. 245–251, 2021.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55679
C. Kasprowski and N. Priesching, Eds., Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker, vol. 3. Paderborn: Brill | Schöningh, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55692
N. Priesching, “Lorenz Jaeger und der Nationalsozialismus. Eine Podiumsdiskussion mit Joachim Kuropka und Klaus Große Kracht,” in Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker, vol. 3, N. Priesching and C. Kasprowski, Eds. Paderborn: Brill | Schöningh, 2021, pp. 87–116.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55716
N. Priesching, “Andachtsbücher als Medium der Konfessionalisierung,” in Katholische Konfessionalisierung in Paderborn? Religiöse Prozesse in der Frühen Neuzeit, S. Kopp, T. Moritz, and N. Priesching, Eds. Münster: Aschendorff, 2021, pp. 147–176.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55786
P. Menke, “Regel(er)klärungen in Gesellschaftsspielen. Eine gesprächsanalytische Perspektive,” Spiel|Formen, vol. 1, pp. 33–55, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36900
N. Göddertz, “Sozialpädagogische Qualifizierungen weiterdenken,” Sozial Extra, 2021, doi: 10.1007/s12054-021-00414-7.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
M. Schürmann, E. Bender, and C. Grebe, “Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen,” Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 2021, doi: 10.1007/s11612-021-00574-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
C. Grebe, M. Schürmann, and Ä.-D. Latteck, Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
E. Bender, M. Schürmann, U. Poethke, C. Soyka, N. Schaper, and und J. Rowold, “Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten          für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0,” Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O, vol. 66, no. 1, pp. 14–30, 2021, doi: 10.1026/0932-4089/a000364.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
S. Dahmen, “Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung,” Sozial Extra, vol. 45, no. 1, 2021, doi: 10.1007/s12054-020-00349-5.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37273
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37277
S. Dahmen, “Technologien in Kindheit und Familie. Einführung in den Schwerpunkt.,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 41, no. H.3, pp. 243–247, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
S. Dahmen, “Constructing the ‘Competent’ Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing?,” Social Inclusion, vol. 9, no. 3, pp. 347–360, 2021, doi: 10.17645/si.v9i3.4354.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
C. Georgi, “Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“,” in Angstkonstruktionen, Berlin: De Gruyter, 2021, pp. 219–264.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
S. Seifert and L. Paleczek, “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation,” Electronic Journal of e-Learning, vol. 19, no. 5, pp. pp336-348, 2021, doi: 10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
S. Seifert, “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade,” Technology, Knowledge and Learning, vol. 26, no. 2, pp. 383–405, 2021, doi: 10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
M. Krammer, S. Seifert, and B. Gasteiger-Klicpera, “The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects,” Educational Studies, pp. 1–19, 2021, doi: 10.1080/03055698.2021.1875320.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
L. Paleczek, S. Seifert, and M. Schöfl, “Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten,” British Journal of Educational Technology, vol. 52, no. 6, pp. 2145–2161, 2021, doi: 10.1111/bjet.13163.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
J. E. Dockrell et al., “Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study,” European Journal of Psychology of Education, vol. 37, no. 2, pp. 293–320, 2021, doi: 10.1007/s10212-020-00523-z.
LibreCat | DOI
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 | OA
J. Weber, “Artificial Intelligence in the Age of Technoscience,” in Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence, A. Elliott, Ed. New York / London: Routledge, 2021, pp. 58-73 preprint.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
S. Vochatzer, Sarah Schröder, and C. Fischer, Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37549
S. Vochatzer, “Caroline Rudolphis „Gemälde weiblicher Erziehung“. Einblicke in die Mädchenerziehung der Spätaufklärung,” POSITIONEN, pp. 65–71, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
A. Kirsch, E. Blumberg, F. Hellmich, and F. K. Hoya, “Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester,” in Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken , C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Berlin: Springer , 2021, pp. 349–372.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
F. K. Hoya, J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, and F. Hellmich, “Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
T. Albers, A. Filipiak, K. Franzen, and F. Hellmich, “Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie ‘Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung’ des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF),” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
G. Görel, M. F. Löper, and F. Hellmich, “Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
M. F. Löper, S. Schwab, and F. Hellmich, “Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
M. F. Löper and F. Hellmich, “Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). ‘Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
G. Görel and F. Hellmich, “Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. ‘Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures,’” 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
M. F. Löper, M. Lehofer, S. Schwab, and F. Hellmich, “Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung,” 2021.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed