Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10024 Publications


2021 | Working Paper | LibreCat-ID: 51758
Bush, A., de Gruisbourne, B., Matzner, T., & Schulz, C. (2021). Data Literacy: Kompetenzrahmen für Hochschulen .
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 43278 | OA
Hälterlein, J. (2021). Epistemologies of predictive policing: Mathematical social science, social physics and machine learning. Big Data & Society, 8(1).
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54100
Heise, T. (2021). Das „geheime Europa“. Hugo von Hofmannsthals späte Parallelaktion zu Stefan Georges „geheimem Deutschland“ (1919–1923). In R. Innerhofer & S. Ritz (Eds.), „Sehnsucht nach dem Leben“. Tradition und Innovation im Werk Hugo von Hofmannsthals (Vol. 19, pp. 25–37). praesens.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 54097
Heise, T. (2021). Das ‚Erfundene Gespräch‘ als transatlantischer Dialog. Gattungsvariationen und Gedankenexperimente in Hofmannsthals Gesprächsfragment “Brief ans Dial” (1925). Hofmannsthal-Jahrbuch, 29, 259–280. https://doi.org/doi.org/10.5771/9783968218403
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 54108
Heise, T., & Beßlich, B. (2021). Verfreundete Europäer im Kampf mit der Moderne. Ruperto Carola Forschungsmagazin, 17, 122–131.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29356
Bernaerts, L., & Mildorf, J. (2021). When Sounds Make Stories: Lessons for Narrative Theory from the Study of Radio Drama. In L. Bernaerts & J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama (1st ed., pp. 1–13). Ohio State University Press.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26824
Mildorf, J. (2021). Auricularization and Narrative-Epistemic Stance in Louis Nowra’s Echo Point. In L. Bernaerts & J. Mildorf (Eds.), Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29354
Mildorf, J. (2021). ‘Ja, ja, so schön klingt das Schreckliche’: An Audionarratological Analysis of Andreas Ammer and FM Einheit’s Lost & Found: Das Paradies. In I. Arteel, L. Bernaerts, S. Bluijs, & P. Verhulst (Eds.), Tuning in to the Neo-Avantgarde: Experimental Radio Plays in the Postwar Period (1st ed., pp. 128–149). Manchester University Press.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26816
Mildorf, J., & Bernaerts, L. (Eds.). (2021). Audionarratology: Lessons from Radio Drama. Ohio State University Press.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53947
Weiss Lucas, C., Pieczewski, J., Kochs, S., Nettekoven, C., Grefkes, C., Goldbrunner, R., & Jonas, K. (2021). The Cologne Picture Naming Test for Language Mapping and Monitoring (CoNaT): An Open Set of 100 Black and White Object Drawings. Frontiers in Neurology, 12. https://doi.org/10.3389/fneur.2021.633068
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55217
Lotze, H. (Ed.). (2021). Medicinische Psychologie oder Psychologie der Seele. Springer Spektrum Verlag.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 35066 | OA
Süßmann, J. (2021). Mariemont – Modernismus und Erinnerung. Videographierter Vortrag für den 5. Belgientag des Belgienzentrums Paderborn ›Belgien – Pralle Kunst des Lebens‹ am 18. Mai 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 55486
El juego del plátano - ein Rollenspiel. (2021). In M. S. Büter (Ed.), Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch (Vol. 72, pp. 15–21).
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55492
Büter, M. S., & Martín Gijón, M. (2021). Reconacerse en el poema. Una propuesta de trabajo performativo y literario-estético sobre el poema “Reconacimiento.” In Literatur performativ: Spanische Lyrik der Gegenwart/Literatura performativa: poesía española actual (pp. 145–159). LIT Verlag.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55498
Büter, M. S. (2021). Zeitschriftenschau Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch 69/2020, 70/2020 und 71/2020. Zeitschrift für romanische Sprachen und ihre Didaktik , 15.1, 245–251.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Süwolto, L. (2021). Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55679
Kasprowski, C., & Priesching, N. (Eds.). (2021). Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker (Vol. 3). Brill | Schöningh. https://doi.org/10.30965/9783657791873
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55692
Priesching, N. (2021). Lorenz Jaeger und der Nationalsozialismus. Eine Podiumsdiskussion mit Joachim Kuropka und Klaus Große Kracht. In N. Priesching & C. Kasprowski (Eds.), Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker (Vol. 3, pp. 87–116). Brill | Schöningh. https://doi.org/10.30965/9783657791873_005
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55716
Priesching, N. (2021). Andachtsbücher als Medium der Konfessionalisierung. In S. Kopp, T. Moritz, & N. Priesching (Eds.), Katholische Konfessionalisierung in Paderborn? Religiöse Prozesse in der Frühen Neuzeit (pp. 147–176). Aschendorff.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55786
Menke, P. (2021). Regel(er)klärungen in Gesellschaftsspielen. Eine gesprächsanalytische Perspektive. Spiel|Formen, 1, 33–55.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36900
Göddertz, N. (2021). Sozialpädagogische Qualifizierungen weiterdenken. Sozial Extra. https://doi.org/10.1007/s12054-021-00414-7
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
Schürmann, M., Bender, E., & Grebe, C. (2021). Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO). https://doi.org/10.1007/s11612-021-00574-w
LibreCat | DOI
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
Grebe, C., Schürmann, M., & Latteck, Ä.-D. (2021). Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.13480.08967/1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
Bender, E., Schürmann, M., Poethke, U., Soyka, C., Schaper, N., & Rowold, und J. (2021). Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten          für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O, 66(1), 14–30. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000364
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
Dahmen, S. (2021). Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung. Sozial Extra, 45(1). https://doi.org/10.1007/s12054-020-00349-5
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
Dahmen, S. (2021). Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press. https://doi.org/10.14361/9783839457061
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37273
Dahmen, S. (2021). Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press. https://doi.org/10.14361/9783839457061
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37277
Dahmen, S. (2021). Technologien in Kindheit und Familie. Einführung in den Schwerpunkt. Zeitschrift Für Soziologie Der Erziehung Und Sozialisation, 41(H.3), 243–247.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
Dahmen, S. (2021). Constructing the “Competent” Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing? Social Inclusion, 9(3), 347–360. https://doi.org/10.17645/si.v9i3.4354
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Georgi, C. (2021). Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“. In Angstkonstruktionen (pp. 219–264). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110729603-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, S., & Paleczek, L. (2021). Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation. Electronic Journal of E-Learning, 19(5), pp336-348. https://doi.org/10.34190/ejel.19.5.2467
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, S. (2021). Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade. Technology, Knowledge and Learning, 26(2), 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer, M., Seifert, S., & Gasteiger-Klicpera, B. (2021). The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects. Educational Studies, 1–19. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1875320
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek, L., Seifert, S., & Schöfl, M. (2021). Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten. British Journal of Educational Technology, 52(6), 2145–2161. https://doi.org/10.1111/bjet.13163
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell, J. E., Papadopoulos, T. C., Mifsud, C. L., Bourke, L., Vilageliu, O., Bešić, E., Seifert, S., Gasteiger-Klicpera, B., Ralli, A., Dimakos, I., Karpava, S., Martins, M., Sousa, O., Castro, S., Søndergaard Knudsen, H. B., Donau, P., Haznedar, B., Mikulajová, M., & Gerdzhikova, N. (2021). Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study. European Journal of Psychology of Education, 37(2), 293–320. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00523-z
LibreCat | DOI
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37504 | OA
Weber, J. (2021). Artificial Intelligence in the Age of Technoscience. In A. Elliott (Ed.), Routledge Social Science Handbook of Artificial Intelligence (pp. 58-73 preprint). Routledge.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 37545
Vochatzer, S., Schröder, Sarah, & Fischer, C. (2021). Fortbildung to go: Twitter als Ratgeber für Lehrkräfte.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37549
Vochatzer, S. (2021). Caroline Rudolphis „Gemälde weiblicher Erziehung“. Einblicke in die Mädchenerziehung der Spätaufklärung. POSITIONEN, 65–71.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
Kirsch, A., Blumberg, E., Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2021). Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester. In C. Caruso, C. Harteis, & A. Gröschner (Eds.), Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken (pp. 349–372). Springer . https://doi.org/10.1007/978-3-658-32568-8_20
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2021). Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
Hoya, F. K., Schulze, J. R., Blumberg, E., & Hellmich, F. (2021). The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
Albers, T., Filipiak, A., Franzen, K., & Hellmich, F. (2021). Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
Albers, T., Filipiak, A., Franzen, K., & Hellmich, F. (2021). Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
Görel, G., Löper, M. F., & Hellmich, F. (2021). Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
Löper, M. F., Schwab, S., & Hellmich, F. (2021). Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2021). Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
Franzen, K., Moschner, B., & Hellmich, F. (2021). The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
Görel, G., & Hellmich, F. (2021). Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.”
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
Löper, M. F., Lehofer, M., Schwab, S., & Hellmich, F. (2021). Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
Löper, M. F., Görel, G., & Hellmich, F. (2021). Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed