Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9203 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53943
Quinting J, Stenneken P, Mahlke A, et al. Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE. Aphasiology. 2022;37(10):1533-1555. doi:10.1080/02687038.2022.2107166
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 55249 | OA
Milkov N. Mauro Luiz Engelmann: Reading Wittgenstein’s Tractatus. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. Nordic Wittgenstein Review . 2022;11. doi:00.0000/nwr.v11i0.3637
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
Markewitz F. Argumentieren im Widerstand. In: Kämper Heidrun, Plewnia A, eds. Sprache in Politik Und Gesellschaft. Perspektiven Und Zugänge. ; 2022:179-195.
LibreCat
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 24917
Elit S. Johannes Görbert, Nikolas Immer (Hg.): Ambulante Poesie. Explorationen deutschsprachiger Reiselyrik seit dem 18. Jahrhundert, Berlin, Boston: de Gruyter 2020. Zeitschrift für deutsche Philologie. Published online 2021. doi:10.37307/j.1868-7806.2021.02.12
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
van Ophuysen S, Schürer S, Bloh B. Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert? Zeitschrift für Grundschulforschung. Published online 2021:149-167. doi:10.1007/s42278-020-00101-8
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt M, Bloh B. Die Perspektive von Referendar*innen auf Forschendes Lernen. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Elit S, Canaris J, eds. Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz. Vol 9. 1st ed. Peter Lang; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Drumm S, Müller M, Stenzel N. Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie. Informationen Deutsch als Fremdsprache. 2021;48(5):496-515. doi:10.1515/infodaf-2021-0069
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde J, Bloh B. Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh T. Kollektive Reflexionsphasen. In: ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies M. Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain. In: Jacobi P, Pankratz A, eds. Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm. Königshausen & Neumann; 2021:149-163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann P, Rumlich D, Matz F, Römhild R. Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 2021;(ahead of print). doi:10.1080/13670050.2021.1981821
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Diehr B, Rumlich D, eds. Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen. Vol 50.; 2021. doi:10.2357/FLuL-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich D, Matz F, Juchem-Grundmann C. Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur... In: Eisenmann M, Steinbock J, eds. Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019. Schneider Verlag Hohengehren; 2021:347-350.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen K. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski A, Caruso C, Harteis C. The concept of a digital twin and its potential for learning organizations. In: Ifenthaler D, ed. Digital Transformation of Learning Organizations. Springer; 2021:95-113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis C. Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung. In: Gembris H, Herbst S, Menze J, Krettenauer T, eds. Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis . Lit; 2021:37-50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper MF, Hellmich F. Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht. Empirische Pädagogik. 2021;35(2):141-163.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper MF, Schwab S, Lehofer M, Hellmich F. The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools. European Journal of Special Needs Education. Published online 2021:1-15. doi:10.1080/08856257.2021.1967295
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons. International Journal of Inclusive Education. Published online 2021:1-15. doi:10.1080/13603116.2020.1862406
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed