Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10021 Publications


2026 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60114
Huybrechts Y. Institutional identity and the internal other in the Spanish Netherlands under governor Max Emanuel of Bavaria, 1697-1699. In: Conceiving the Other in History.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44862 | OA
Peckhaus V. (Neo-)Kantian Foundation of Foundations: The Göttingen Case. In: Pulte H, Baedke J, Koenig D, Nickel G, eds. New Perspectives on Neo-Kantianism and the Sciences. Routledge Studies in Nineteenth-Century Philosophy. Routledge; 2025:17-37.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56854
Schuster B-M, Bubenhofer N. Facetten der Germanistischen Linguistik: Bestandsaufnahme und Perspektiven. In: Schuster B-M, Bubenhofer N, Habermann M, Hausendorf H, eds. Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL. de Gruyter; :1-18.
LibreCat
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56851
Schuster B-M, Bubenhofer N, Habermann M, Hausendorf H, eds. Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL. Vol 336.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56852
Schuster B-M, Georgi C. Beispiele geben, Belege anführen und Daten erheben. Diachrone Untersuchung zur Herstellung empirischer Evidenz. In: Schuster B-M, Bubenhofer N, Habermann M, Hausendorf H, eds. Germanistische Linguistik. Genese, Zustand und Zukunft eines Faches im Spiegel der RGL. Vol 336. Reihe Germanistische Linguistik. de Gruyter; :189–220.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58313
Mildorf J. Crisis and Creativity: Poetry in Times of Corona. In: Alber J, de Muijnck D, Jumpertz J, eds. Pandemic Storytelling. Vol 3. 1st ed. Narratives and Mental Health. Brill; 2025:83-96.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58351 | OA
Godau M, Maxelon D, Neuhausen T. Algorithmische Hyperawareness im Songwriting von Plattform-Musiker:innen. Postdigitale Subjektivität und die Transformation musikkultureller Praktiken auf TikTok und Co. Auditive Medienkulturen ‘The Evolution of Sound’? Soundkulturelle Praktiken in Social Media-Mikroformaten. Published online 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58347 | OA
Godau M, Gosmann P. Social Media Music Theory. Musiktheorie auf Instagram als Teil einer Musikpädagogik im Zeitalter der Postdigitalität. Auditive Medienkulturen ‘The Evolution of Sound’? Soundkulturelle Praktiken in Social Media-Mikroformaten. Published online 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58398
Leineweber J. Reflexion – Repräsentation – Partizipation. Das Aufnahmeverfahren in das Bundesweite Verzeichnis des Immateriellen Kulturerbes und der Bewerbungsprozess des Schützenwesens. In: Leineweber J, Seng E-M, eds. Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland. transcript; 2025:67-97.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58400
Leineweber J, Becker P. Tradition im Wandel. Dynamische Tradierung und Formierung des Kulturerbes Schützenwesen in Westfalen. In: Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland. transcript; 2025:209-237.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58397
Leineweber J. Einführung. In: Leineweber J, Seng E-M, eds. Immaterielles Kulturerbe und Regionale Identität. Schützenwesen in Nordwestdeutschland. transcript; 2025:13-31.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58498
Wehde J. Determinanten der politischen Involviertheit von Lehramtsstudierenden und damit verbundene Implikationen für die Lehrer*innenbildung. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56338
Löper MF, Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. Feedback und selbstbezogene Kognitionen als Prädiktoren für die Mathematikleistungen von Grundschulkindern. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Lernen durch Feedback von Lehrpersonen, Eltern und Schüler:innen“ (Sebastian Röhl & Fabian Hoya) auf der 12. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung als Schlüssel für gesellschaftliche Herausforderungen: Interdisziplinäre Beiträge aus der Bildungsforschung“. In: Universität Mannheim; 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58520 | OA
Haker C. Rechtspopulismus und Rechtsextremismus an Hochschulen. Berliner Debatte Initial. 2025;35(2):207-223. doi:10.25162/bdi-2024-0015
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58521 | OA
Haker C. Normative Grundlagen des pluralistischen Paradigmas. Kieler sozialwissenschaftliche Revue Internationales Tönnies-Forum. 2025;2(2-2024):133-147. doi:10.3224/ksr.v2i2.02
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58518
Hartmann A. (Re)Polizicizing the Teen Genre: On the (Queer) Utopian Potentials of Netflix’s Sex Education. In: Franke A, Küchler U, Luther K, eds. Political Education and American Studies. Winter; 2025:213-218.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58867 | OA
Ertel E, Lamb J, Münzmay A, et al. Digitalität in der Theaterwissenschaft. Forum der AG ARCHIV mit NFDI4Culture. In: Kolesch D, Lazadzig J, Schrödl J, Seidler L-F, Walch T, Warstatt M, eds. Matters of Urgency – Herausforderungen der Gegenwart in Theater und Wissenschaft. Universities Publishing; 2025. doi:10.14279/depositonce-22414
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59479
Knickenberg M, Zurbriggen C. Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59480
Knickenberg M, Kullmann H, Wüthrich S, Sahli Lozano C. Parental perceptions of inclusive teacher and school support – Establishment of a short-form. In: ; 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59481
Knickenberg M, Kullmann H. Exploring the role of individual and collective efficacy beliefs and attitudes in teachers’ intentions to implement inclusive practices: Evidence from Canada, Germany and Switzerland. In: ; 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed