Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9602 Publications


2021 | Misc | LibreCat-ID: 57071 | OA
C. Georgi, S. Haaf, F. Thielert, and L. Kirsten, Mixed Methods in Aktion – Das Projekt t.evo und die mehrdimensionale Annäherung an das Phänomen der Textsorte. Vortrag im Rahmen des Berliner DH-Kolloquiums an der BBAW (virtuell), 5. November 2021. 2021.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
N. F. Tolksdorf, C. E. Crawshaw, and K. J. Rohlfing, “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction,” Frontiers in Education, 2021, doi: 10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24900
N. F. Tolksdorf, F. E. Viertel, C. E. Crawshaw, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Children Keep more Distance from a Social Robot? Exploring Shy Children’s Proxemics with a Social Robot or a Human,” 2021, doi: 10.1145/3459990.3465181.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24899
N. F. Tolksdorf, F. E. Viertel, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Preschoolers Interact Differently When Learning Language With a Social Robot? An Analysis of Interactional Behavior and Word Learning,” Frontiers in Robotics and AI, 2021, doi: 10.3389/frobt.2021.676123.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
R. Kissgen, S. Franke, M. Krischer, and M. Susewind, “Attachment representation and emotion recognition ability in children with ADHD and their parents: A Study Protocol,” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, no. 5, Art. no. 2277, 2021, doi: 10.3390/ijerph18052277.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
R. Kißgen et al., “Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich,” Frühförderung interdisziplinär, vol. 40, pp. 64–77, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
R. Kissgen, S. Franke, M. Susewind, and M. Krischer, “ Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol,” International Journal of Environmental Research and Public Health, vol. 18, Art. no. 2277, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
R. Kissgen, S. Franke, N. Jorjadze, B. Roth, and A. Kribs, “Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report,” International Journal of Developmental Science, vol. 15, pp. 1–6, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32058
O. Dohmann, U. Jung, C. Decker, C. Niederhaus, and C. Zierau, “„Für meinen späteren Beruf als Lehrerin hat mir das einiges gebracht!“ – Professionalisierung Lehramtsstudierender für das Unterrichten neu zugewanderter Schüler*innen,” in Theorie-Praxis-Verzahnung in der Lehrkräftebildung. Ergebnisse aus dem Netzwerk „Stark durch Diversität“, L. Berkel-Otto, K. Peuschel, and S. Steinmetz, Eds. Münster: Waxmann, 2021, pp. 55–80.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24927
K. Bremer and S. Elit, Eds., Forcierte Form. Stuttgart, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19467
E.-M. Seng and F. Göttmann, Eds., Reflexe der immateriellen und materiellen Kultur (bislang 6 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). Berlin: Walter de Gruyter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19470
W. Freitag, S. Gorissen, T. Schilp, E.-M. Seng, and S. Westphal, Eds., Westfalen in der Vormoderne. Studien zur mittelalterlichen und frühneuzeitlichen Landesgeschichte (bislang 32 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). Münster: Aschendorff, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19471
R. Saage, W. Reese-Schäfer, and E.-M. Seng, Eds., Politica et Ars. Interdisziplinäre Studien zur politischen Ideen- und Kulturgeschichte (bislang 26 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). Münster, Hamburg, London: LIT, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19472
F. Göttmann, E.-M. Seng, and M. Wittig, Eds., Paderborner Historische Forschungen (bislang 18 Bände, Herausgebertätigkeit Reihe). Köln, Paderborn: sh, nun Schöningh, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 19568
N. O. Eke et al., Eds., Zeitschrift für deutsche Philologie (Herausgebertätigkeit von Norbert Otto Eke ab Bd. 123, 2004). Berlin: Erich Schmidt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19684
S. Lebock, “Wann bin ich wer? Peer-Berater*innen im Spannungsverhältnis,” Journal der Schreibberatung, vol. 19, no. 1, pp. 59–70, 2020.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28242
M. Heldt, C. Massek, K. Drossel, and B. Eickelmann, “The relationship between differences in students’ computer and information literacy and response times: an analysis of IEA-ICILS data,” Large-scale Assessments in Education, vol. 8, no. 1, pp. 1–20, 2020, doi: 10.1186/s40536-020-00090-1.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28351
M. Müller and J. Settinieri, “‘Solange dieser Mann gut Deutsch sprechen kann, ist auch kein Problem...’: Evaluative Reaktionen auf einen L2-Akzent aus Sicht von Sprecher*innen,” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 49, no. 2, pp. 46–63, 2020, doi: 10.2357/FLuL-2020-0018.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26638
K. Franzen, G. Görel, F. Hellmich, A. Filipiak, and T. Albers, “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für den inklusiven Unterricht in der Grundschule,” in Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, Michael Grosche, J. Decristan, K. Urton, N. C. Jansen, G. Bruns, and B. Ehl , Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020, pp. 176–180.
LibreCat
 

2020 | Research Data | LibreCat-ID: 26639
S. Hassani et al., School-based interventions to support student participation. A comparison of different programs. Results from the FRIEND-SHIP project. University of Vienna, 2020.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed