Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9634 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19097
Eke, Norbert Otto. “Vormärz und Klassik.” In Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, 155–64. Bielefeld: Aisthesis, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19098
Eke, Norbert Otto. “Vormärz und Aufklärung.” In Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, 171–78. Bielefeld: Aisthesis, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19099
Eke, Norbert Otto. “Exil.” In Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, 289–97. Bielefeld: Aisthesis, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19101
Eke, Norbert Otto. “Habitueller Antiklassizismus. Christian Dietrich Grabbe und die Kritik an Klassik und Romantik im Vormärz.” In Zwischen Emanzipation und Sozialdisziplinierung: Pädagogik im Vormärz, edited by Katharina Gather, 231–58. Bielefeld: Aisthesis, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19103
Eke, Norbert Otto. “Nachruf: Hartmut Steinecke zum Gedenken.” Zeitschrift für deutsche Philologie 139, no. 1 (2020): 1–3.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19153 |
Eke, Norbert Otto. “Der ‚Eigene Kalender‘ des Erinnerns: Die Wahrheit der erfundenen Erinnerung in Herta Müllers Romanen, Erzählungen und Essays.” German Life and Letters (Special Issue: Herta Müller and the Currents of European History) 73, no. 1 (2020): 72–84.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 23853
Eke, Norbert Otto, ed. Herta Müller. Text + Kritik 155/2020. 2. Auflage: Neufassung. Hg. von Norbert Otto Eke und Christof Hamann. . edition text + kritik . Richard Boorberg Verlag , 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20707
Herzig, Bardo, Tilman-Mathies Klar, Alexander Martin, and Dorothee M. Meister. “Editorial: Orientierungen in Der Digitalen Welt.” Orientierungen in Der Digitalen Welt, 2020, i–vii. https://doi.org/10.21240/mpaed/39/2020.12.12.x.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß, Sara, and Sarah Schäfer-Althaus. “Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction.” In Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, 7–22. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß, Sara. “Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry.” In Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, 205–26. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß, Sara. “Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture.” Journal for the Study of British Cultures 27, no. 1 (2020): 63–76.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18020
Graf-Schlattmann, Marcel, Dorothee M. Meister, Gudrun Oevel, and Melanie Wilde. “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen.” In Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Jg.15/Nr. 1 (März 2020)., 19–39, 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book | LibreCat-ID: 18142
Büker, Petra, and Julia Höke. Bildungsdokumentation in KiTa und Grundschule stärkenorientiert gestalten. Vol. 7. KinderStärken. Stuttgart: Kohlhammer, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” In Mobile Medien im Schulkontext, 41:1–6. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” In Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, 41:155–74. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, Nico Dietrich, and Ilka Mindt. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, Rebekka Schmidt, Michael Beißwenger, and Nico Dietrich. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, Björn Bulizek, Inga Gryl, and Florian Schacht, 165–207. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” In Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, 1–16. Norderstedt: BoD, 2020.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. “Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019,” 2020. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies, Merle, and Eckart Voigts. “Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre.” Journal of Contemporary Drama in English 8, no. 2 (2020): 295–312.
LibreCat