Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9635 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19095
Eke, Norbert Otto. “Vormärz – Prolegomenon einer Epochendarstellung.” Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, Aisthesis, 2020, pp. 9–18.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19097
Eke, Norbert Otto. “Vormärz und Klassik.” Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, Aisthesis, 2020, pp. 155–64.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19098
Eke, Norbert Otto. “Vormärz und Aufklärung.” Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, Aisthesis, 2020, pp. 171–78.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19099
Eke, Norbert Otto. “Exil.” Vormärz-Handbuch, edited by Norbert Otto Eke, Aisthesis, 2020, pp. 289–97.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19101
Eke, Norbert Otto. “Habitueller Antiklassizismus. Christian Dietrich Grabbe und die Kritik an Klassik und Romantik im Vormärz.” Zwischen Emanzipation und Sozialdisziplinierung: Pädagogik im Vormärz, edited by Katharina Gather, Aisthesis, 2020, pp. 231–58.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19103
Eke, Norbert Otto. “Nachruf: Hartmut Steinecke zum Gedenken.” Zeitschrift für deutsche Philologie, vol. 139, no. 1, 2020, pp. 1–3.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 19153 |
Eke, Norbert Otto. “Der ‚Eigene Kalender‘ des Erinnerns: Die Wahrheit der erfundenen Erinnerung in Herta Müllers Romanen, Erzählungen und Essays.” German Life and Letters (Special Issue: Herta Müller and the Currents of European History), vol. 73, no. 1, 2020, pp. 72–84.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 23853
Eke, Norbert Otto, editor. “Herta Müller. Text + Kritik 155/2020. 2. Auflage: Neufassung. Hg. von Norbert Otto Eke und Christof Hamann. .” edition text + kritik , Richard Boorberg Verlag , 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20707
Herzig, Bardo, et al. “Editorial: Orientierungen in Der Digitalen Welt.” Orientierungen in Der Digitalen Welt, 2020, pp. i–vii, doi:10.21240/mpaed/39/2020.12.12.x.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß, Sara, and Sarah Schäfer-Althaus. “Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction.” Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, Winter, 2020, pp. 7–22.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß, Sara. “Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry.” Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, Winter, 2020, pp. 205–26.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß, Sara. “Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture.” Journal for the Study of British Cultures, vol. 27, no. 1, 2020, pp. 63–76.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18020
Graf-Schlattmann, Marcel, et al. “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen.” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Jg.15/Nr. 1 (März 2020), 2020, pp. 19–39.
LibreCat
| Files available
2020 | Book | LibreCat-ID: 18142
Büker, Petra, and Julia Höke. Bildungsdokumentation in KiTa und Grundschule stärkenorientiert gestalten. Vol. 7, Kohlhammer, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” Mobile Medien im Schulkontext, vol. 41, Springer VS, 2020, pp. 1–6, doi:10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, vol. 41, Springer VS, 2020, pp. 155–74, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, et al. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020, doi:10.17185/duepublico/73330.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, et al. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger et al., Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020, pp. 165–207, doi:10.17185/duepublico/73330.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer et al., BoD, 2020, pp. 1–16.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019. Vol. 31, no. 3, 2020, pp. 247–48, doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat
| DOI