Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9075 Publications

 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
 
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058 LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
Das gesungene Lied im Religionsunterricht - zwischen Ritualisierung und Instrumentalisierung
I. Hoyer, T. Kohlmeyer, in: G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Praxis Des RU, 2019, pp. 85–94.
LibreCat
 
 
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
V. Albus, ed., Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Montesquieu und die Philosophiedidaktik
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 3–7.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 111.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu
V. Albus, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019) 95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34868 LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34867
Historical myth: a definition from the perspective of history education research
J. Meyer-Hamme, F. Hinz, S. Grindel, R. Bernhard, Eckert. Dossiers 4 (2019) 12–34.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs
C. Haker, L. Otterspeer, Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 2 (2019) 161–176.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320 LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed