Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9076 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 | OA
Karsten, Andrea, and Marie-Cécile Bertau. “How Ideas Come into Being: Tracing Intertextual Moments in Grades of Objectification and Publicness.” Frontiers in Psychology 10 (2019). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02355.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18991
Peckhaus, Volker. “Fukś, Henryk, ‘Magic Squares of Subtraction of Adam Adamandy Kochański’, in: M. Zack/D. Schlimm (Hgg.), Research in History and Philosophy of Mathematics, Birkhäuser/Springer: Cham 2017 (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics), 81–95.” Mathematical Reviews MR3823511, 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, Susanne Schwab, and Markus Gebhardt. “Inklusion Aus Der Sicht von Kindern Mit Dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in Verschiedenen Schulischen Kontexten.” Köln, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, and Martin Venetz. “Students with Emotional or Behavioral Problems: Their Emotional Experience in the Classroom during Peer Interactions.” Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg, Margarita, Hellmich Frank, and Löper Marwin Felix. “Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews.” Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg, Margarita, Löper Marwin Felix, and Hellmich Frank. “Potential Influencing Factors for Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive Education.” Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, and Martin Venetz. “Assessing Social Interaction Quality with the Experience Sampling Method,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg, Margarita, Carmen Zurbriggen, Chantal Hinni, and Martin Venetz. “Peer Interactions in Everyday School Life versus Leisure Time of Adolescents and Their Emotional Experience.,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. “Erfassung von Merkmalen Inklusiven Unterrichts Mit Der Experience Sampling Method.,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg, Margarita, and Hinni Chantal. “Applicability of ESM in School: Quality of Students’ Social Interaction.” Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
Hoyer, Isabelle, and Theresa Kohlmeyer. “Das Gesungene Lied Im Religionsunterricht - Zwischen Ritualisierung Und Instrumentalisierung.” In Praxis Des RU, edited by Gerhard Büttner, Hans Mendl, Oliver Reis, and Hanna Roose, 10:85–94. Jahrbuch Für Konstruktivistische Religionsdidaktik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Büker, Petra, Stefanie Meier, Jana Ogrodowski, Melanie Seibel, and Christine Weiß. “Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Büker, Petra, and Jana Ogrodowski. “Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Albus, Vanessa, ed. Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol. 3, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Albus, Vanessa. “Montesquieu und die Philosophiedidaktik.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019): 3–7.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Albus, Vanessa. “Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Albus, Vanessa. “Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu.” Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik 3 (2019): 95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34868
Meyer-Hamme, Johannes, and Christopher Wosnitza. “Student Essays Expressing Forms of Historical Thinking. Annotations Regarding a Quantitative and Dually Qualitative Analysis of 1100 Papers for the ‘Geschichtswettbewerb Des Bundespräsidenten.’” Special Edition History Education Research Journal 16, no. 1 (2019): 88–102.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34867
Meyer-Hamme, Johannes, Felix Hinz, Susanne Grindel, and Roland Bernhard. “Historical Myth: A Definition from the Perspective of History Education Research.” Eckert. Dossiers 4 (2019): 12–34.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs.” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 2, no. 2–2019 (2019): 161–76. https://doi.org/10.3224/debatte.v2i2.04.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed