Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9075 Publications


2019 | Book Review | LibreCat-ID: 18991
Peckhaus V. Fukś, Henryk, “Magic Squares of Subtraction of Adam Adamandy Kochański”, in: M. Zack/D. Schlimm (Hgg.), Research in History and Philosophy of Mathematics, Birkhäuser/Springer: Cham 2017 (Proceedings of the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics), 81–95. Mathematical Reviews MR3823511. Published online 2019.
LibreCat | Files available
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg M, Zurbriggen C, Schwab S, Gebhardt M. Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg M, Zurbriggen C, Venetz M. Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg M, Frank H, Marwin Felix L. Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg M, Marwin Felix L, Frank H. Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg M, Zurbriggen C, Venetz M. Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg M, Zurbriggen C, Hinni C, Venetz M. Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg M, Zurbriggen C. Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Knickenberg M, Chantal H. Applicability of ESM in School: Quality of students’ social interaction. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
Hoyer I, Kohlmeyer T. Das gesungene Lied im Religionsunterricht - zwischen Ritualisierung und Instrumentalisierung. In: Büttner G, Mendl H, Reis O, Roose H, eds. Praxis Des RU. Vol 10. Jahrbuch für konstruktivistische Religionsdidaktik. ; 2019:85-94.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Büker P, Meier S, Ogrodowski J, Seibel M, Weiß C. Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn. In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Büker P, Ogrodowski J. Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen). In: ; 2019.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50633
Albus V, ed. Montesquieu, Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. Vol 3.; 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50687
Albus V. Montesquieu und die Philosophiedidaktik. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:3-7.
LibreCat
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 50713
Albus V. Alfred J. Noll: Absolute Mäßigung. Montesquieu und sein L‘ esprit des loix. Köln: PapyRosa 2018. 1020 S. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:111.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 50688
Albus V. Der Mythos der Gewaltenteilung und die Metaphorik des Kräftepolygons bei Montesquieu. Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik. 2019;3:95.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34868
Meyer-Hamme J, Wosnitza C. Student Essays expressing forms of historical thinking. Annotations regarding a quantitative and dually qualitative analysis of 1100 papers for the “Geschichtswettbewerb des Bundespräsidenten.” Special Edition History Education Research Journal. 2019;16(1):88-102.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34867
Meyer-Hamme J, Hinz F, Grindel S, Bernhard R. Historical myth: a definition from the perspective of history education research. Eckert Dossiers . 2019;4:12-34.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51323 | OA
Haker C, Otterspeer L. Erziehungswissenschaft als Verunsicherungswissenschaft. Nicht nur eine Kritik des Mobilitätsimperativs. Debatte Beiträge zur Erwachsenenbildung. 2019;2(2-2019):161-176. doi:10.3224/debatte.v2i2.04
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Alvear R, Haker C. Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung. Leviathan. 2019;47(4):498-513. doi:10.5771/0340-0425-2019-4-498
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed