Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9527 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48473
Spex. Ausgaben 7/1995 und 8/1995.
C. Jacke, Spex. Magazin für Popkultur. 384 (2019) 106.
LibreCat
C. Jacke, Spex. Magazin für Popkultur. 384 (2019) 106.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment 35 (2019) 751–761.
LibreCat
| DOI
C. Golombek, K.B. Klingsieck, I. Scharlau, European Journal of Psychological Assessment 35 (2019) 751–761.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
LibreCat
I. Scharlau, K.B. Klingsieck, in: A. Hirsch-Weber, C. Loesch, S. Scherer (Eds.), Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?, Beltz (Juventa), Weinheim, 2019, pp. 207–226.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung
K.B. Klingsieck, R. Marker, Die Hochschullehre 5 (2019) 825–838.
LibreCat
K.B. Klingsieck, R. Marker, Die Hochschullehre 5 (2019) 825–838.
2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer).
S. Luft, The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer)., Oxford University Press, Oxford/New York, 2019.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Luft, The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer)., Oxford University Press, Oxford/New York, 2019.
2019 | Book | LibreCat-ID: 48791
Philosophie Lehren
S. Luft, Philosophie Lehren, Meiner, Hamburg, 2019.
LibreCat
S. Luft, Philosophie Lehren, Meiner, Hamburg, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique
S. Luft, Phänomenologische Forschungen (2019) 91–114.
LibreCat
| Files available
S. Luft, Phänomenologische Forschungen (2019) 91–114.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49712
Einleitung
S. Elit, N.O. Eke, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), Literarische Institutionen, de Gruyter, Berlin/Boston, 2019, pp. 1–17.
LibreCat
S. Elit, N.O. Eke, in: S. Elit, N.O. Eke (Eds.), Literarische Institutionen, de Gruyter, Berlin/Boston, 2019, pp. 1–17.
2019 | Misc | LibreCat-ID: 49747 |
Die Antwerpener Börse - Aufstieg, Niedergang und Wandel (VIDEO)
Y. Huybrechts, Die Antwerpener Börse - Aufstieg, Niedergang und Wandel (VIDEO), BelgienNet, 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
Y. Huybrechts, Die Antwerpener Börse - Aufstieg, Niedergang und Wandel (VIDEO), BelgienNet, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 |
How ideas come into being: Tracing intertextual moments in grades of objectification and publicness
A. Karsten, M.-C. Bertau, Frontiers in Psychology 10 (2019).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Karsten, M.-C. Bertau, Frontiers in Psychology 10 (2019).
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34653
Das gesungene Lied im Religionsunterricht - zwischen Ritualisierung und Instrumentalisierung
I. Hoyer, T. Kohlmeyer, in: G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Praxis Des RU, 2019, pp. 85–94.
LibreCat
I. Hoyer, T. Kohlmeyer, in: G. Büttner, H. Mendl, O. Reis, H. Roose (Eds.), Praxis Des RU, 2019, pp. 85–94.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.