Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9635 Publications
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31136
Schuster B-M. Nähesprachliche Prozeduren in der Distanzkommunikation. In: Lehnen K, Pohl T, Rezat S, Steinhoff T, Steinseifer M, eds. Feilke Revisited. 60 Stellenbesuche. universi; 2019:S. 221–224.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48472
Jacke C, Mendívil J. Heimat 2.0. Über Konstruktionen und Imaginationen von Beheimatung in der deutschsprachigen Schlagermusik. In: Brinkmann FT, Hammann J, eds. Heimatgedanken. Theologische und kulturwissenschaftliche Beiträge. Springer VS; 2019:45-66.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48467
Jacke C. Politik, Coolness und Tanzbarkeit müssen kein Widerspruch sein: Eine Ent-Täuschung zur Bedeutung der Sterne. In: Tapete Records, ed. Die Sterne: Anfang verpasst. 1992-1999. Tapete Records; 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48473
Jacke C. Spex. Ausgaben 7/1995 und 8/1995. Spex Magazin für Popkultur. 2019;384:106.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28992
Golombek C, Klingsieck KB, Scharlau I. Assessing Self-Efficacy for Self-Regulation of Academic Writing: Development and validation of a scale. European Journal of Psychological Assessment. 2019;35(5):751-761. doi:10.1027/1015-5759/a000452
LibreCat
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau I, Klingsieck KB. Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In: Hirsch-Weber A, Loesch C, Scherer S, eds. Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?. Beltz (Juventa); 2019:207-226.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 46949
Klingsieck KB, Marker R. Zweifel am Studium. Konzeptuelle Überlegungen und eine erste empirische Annäherung. die hochschullehre. 2019;5(2019):825-838.
LibreCat
2019 | Book | LibreCat-ID: 48792
Luft S. The Space of Culture. Towards a Transcendental Philosophy of Culture Following the Marburg School of Neo-Kantianism (Cohen, Natorp, Cassirer). Oxford University Press; 2019. doi:https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198738848.001.0001
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 48831
Luft S. Phenomenology without Foundations = Pragmatism? Or: What is Left of Phenomenology After a Pragmatic Critique. Phänomenologische Forschungen. 2019;(2):91-114.
LibreCat
| Files available
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49712
Elit S, Eke NO. Einleitung. In: Elit S, Eke NO, eds. Literarische Institutionen. Grundthemen der Literaturwissenschaft. de Gruyter; 2019:1-17.
LibreCat
2019 | Misc | LibreCat-ID: 49747 |
Huybrechts Y. Die Antwerpener Börse - Aufstieg, Niedergang und Wandel (VIDEO). BelgienNet; 2019.
LibreCat
| Download (ext.)
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 |
Karsten A, Bertau M-C. How ideas come into being: Tracing intertextual moments in grades of objectification and publicness. Frontiers in Psychology. 2019;10. doi:10.3389/fpsyg.2019.02355
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Knickenberg M, Zurbriggen C, Schwab S, Gebhardt M. Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Knickenberg M, Zurbriggen C, Venetz M. Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Knickenberg M, Frank H, Marwin Felix L. Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Knickenberg M, Marwin Felix L, Frank H. Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Knickenberg M, Zurbriggen C, Venetz M. Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Knickenberg M, Zurbriggen C, Hinni C, Venetz M. Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience. In: ; 2019.
LibreCat
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Knickenberg M, Zurbriggen C. Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method. In: ; 2019.
LibreCat