Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9089 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44724
B. Herzig, “Programmieren in der Schule,” LA-MULTIMEDIA 1-2017, pp. 10–13, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44777
C. Freitag and S. Thünemann, “Forschen lehren und forschen lernen im Werkstattmodus. Konzepte, Erfahrungen und Befunde aus dem Wissenschaftsbetrieb,” in Lernwerkstattarbeit als Prinzip. Möglichkeiten für Lehre und Forschung, M. Kekeritz, U. Graf, A. Brenne, M. Fiegert, E. Gläser, and I. Kunze, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2017, pp. 17–28.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37106
M. Tatari, B. Nitsche, and K. von Stosch, Eds., Gott - jenseits von Monismus und Theismus?, vol. 23. Paderborn: Brill | Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 37257
M. Tatari and S. Lenke, “Christlich-muslimische Dialogbibelarbeit zu Gen 33,1-17: Jakob und Esau versöhnen sich,” Der Kirchentag, pp. 104–110, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42107
N. Kamcili-Yildiz and T. Isik, “Ein Streitgespräch über Konfessionalität im Islamischen Religionsunterricht,” in Kooperativer Religionsunterricht, J. Woppowa, T. Isik, K. Kammeyer, and B. Peters, Eds. Stuttgart: Kohlhammer Verlag, 2017, pp. 108–119.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42234
S. A. Aghaei Abrandabadi, “The Hermeneutics of al-Sharīf al-Murtaḍā (d. 436/1044) in the interpretation of Akhbār al-Āḥād in his Kitāb al-Amālī,” in The Study of Ḥadīth Commentaries: Uncovering an Important Genre of Islamic Scholarship, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42108
N. Kamcili-Yildiz and V. Fromme-Seifert, “Religiöse Toleranz braucht Zeit zu wachsen – eine Muslima und eine Katholikin im Gespräch,” Katechetische Blätter, no. 3, pp. 185–188, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37111
M. Tatari, C. Ströbele, M. Gharaibeh, T. Specker, and Theologisches Forum Christentum - Islam, Eds., Kritik, Widerspruch, Blasphemie: Anfragen an Christentum und Islam. Regensburg: Friedrich Pustet, 2017.
LibreCat
 

2017 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 42227
S. A. Aghaei Abrandabadi, “Abraham soll seinen Sohn opfern,” Deutschlandfunk, 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42470
I. Nassery, “Tugenden und Laster: Ein ghazālīscher Ansatz,” in Moralische Vortrefflichkeit in der pluralen Gesellschaft. Tugendethik aus philosophischer, christlicher und muslimischer Perspektive, I. Nassery and J. Schmidt, Eds. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2017, pp. 91–112.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42469
I. Nassery, “Scharia oder Weihnachten: Milhouse im Zwiespalt,” in Religion? Ay Caramba! Theologisches und Religiöses aus der Welt der Simpsons, J. Heger, T. Jürgasch, and A. M. Karimi, Eds. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag, 2017, pp. 221–242.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42468
I. Nassery, “Ahl al-kitāb as Critique of Religion? A Response to Pim Valkenberg’s „Comperative Criticism: Qur’ān and Karl Barth“,” Frankfurter Zeitschrift für islamisch-theologische Studien, pp. 89–94, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42463
I. Nassery and J. Schmidt, Eds., Moralische Vortrefflichkeit in der pluralen Gesellschaft.Tugendethik aus philosophischer, christlicher und muslimischer Perspektive. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 42462
I. Nassery, Zwischen Recht und Ethik. Skizzen einer Wirtschaftsethik in islamisch-theologischer  Perspektive – eine Annäherung mit Abu Hamid al-Gazali. Baden-Baden: Nomos Verlag, 2017.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 45357
J. Herding and J. Ogrodowski, Zur Bedeutung von Integrationserfahrungen in der frühen Schulzeit aus der Sicht junger Erwachsener - eine qualitative Studie. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28028
S. van Ophuysen, L. Behrmann, B. Bloh, J. Schmidt, and M. Homt, “Die universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf Forschendes Lernen im schulischen Berufsalltag,” The Journal of Educational Research, vol. 9, pp. 276–305, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45142
J. Wöhrle, S. Franke, and R. Kissgen, “The German Multidimensional Attitude Scale Toward Persons With Disabilities (G-MAS): A Factor Analytical Study Among High-School Students,” Rehabilitation Psychology, vol. 63, no. 1, pp. 83–91, 2017, doi: 10.1037/rep0000170.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45141
S. Franke, R. Kissgen, M. Krischer, and K. Sevecke, “Attachment in Children with ADHD,” Journal of Behavioral and Brain Science, vol. 7, pp. 497–510, 2017, doi: 10.4236/jbbs.2017.711035.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 46141
M. Freudinger, “Shoulda, Coulda, Woulda – Non-Canonical Forms on the Move?,” Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, vol. 65, no. 3, pp. 319–337, 2017, doi: 10.1515/zaa-2017-0031.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46142
M. Freudinger, “On the Kinda Peripheral Character of Gotta and what we Oughta Do about it,” in Exploring the Periphery, S. Quakernack, T. Meister, D. Fulger, and N. Devos, Eds. Bielefeld: Aisthesis Verlag, 2017, pp. 107–130.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed