Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9100 Publications


2011 | Research Data | LibreCat-ID: 28116
N. Davis, B. Eickelmann, M. Patru, R. Schulz-Zander, and P. Dzvimbo, EduSummIT 2011: Restructuring educational systems to move into the digital age. UNESCO/Kennisnet, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28117
B. Eickelmann, “Editorial. Technology to enhance learning: Problems and Promises,” Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online, vol. 3, no. 1, pp. 7–10, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28120
R. Lorenz, J. Kahnert, B. Eickelmann, and W. Bos, “Mehr Gerechtigkeit durch Zentralabitur? – Analysen einer Lehrerbefragung in NRW,” Zeitschrift Schul-Management, vol. 42, no. 6, pp. 24–27, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28121
B. Eickelmann, J. Kahnert, R. Lorenz, and W. Bos, “Das Zentralabitur in Nordrhein-Westfalen aus der Lehrerperspektive. Veränderungen für den Unterricht,” SchulVerwaltung NRW, pp. 31–32, 2011.
LibreCat
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 28122
B. Eickelmann and W. Bos, “Messung computer- und informationsbezogener Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern als Schlüsselkompetenz im 21. Jahrhundert,” Zeitschrift Medienimpulse, vol. 3, no. 4, pp. 1–11, 2011.
LibreCat
 

2011 | Dissertation | LibreCat-ID: 28357 | OA
M. Müller, Learners’ identity negotiations and beliefs about pronunciation in study abroad contexts. UWSpace: University of Waterloo, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26726
F. Hellmich, Ed., Selbstkonzepte im Grundschulalter – Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen. Stuttgart: Kohlhammer, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26745
F. Hellmich, “Lehren und Lernen im Geometrieunterricht,” in Didaktik des Unterrichts im Förderschwerpunkt Lernen. Ein Handreichung für Studium und Praxis, 2nd ed., F. B. Wember and U. Heimlich , Eds. Stuttgart: Kohlhammer, 2011, pp. 294–306.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26749
F. Hellmich, “Implizite Fähigkeitstheorien von Grundschulkindern vor dem Übergang auf die weiterführenden Schulen,” in Grundlegende Bildung ohne Brüche, vol. 15, D. Kucharz, T. Irion, and B. Reinhoffer , Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2011, pp. 215–218.
LibreCat | DOI
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26750
F. Hellmich and F. Günther, “Entwicklung von Selbstkonzepten bei Kindern im Grundschulalter – ein Überblick,” in Selbstkonzepte im Grundschulalter – Modelle, empirische Ergebnisse, pädagogische Konsequenzen, F. Hellmich, Ed. Stuttgart: Kohlhammer, 2011, pp. 17–46.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26751
F. Hellmich and S. Niebuhr-Siebert, “Förderung der Lesekompetenz durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache,” in Mehrsprachigkeit: Chance oder Hürde beim Schriftspracherwerb? – empirische Befunde und Beispiele guter Praxis, S. Hornberg and R. Valtin, Eds. Berlin: Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben, 2011, pp. 287–293.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 3620
N.-V. Paetz, F. Ceylan, J. Fiehn, S. Schworm, and C. Harteis, Kompetenz in der Hochschuldidaktik: Ergebnisse einer Delphi-Studie über die Zukunft der Hochschullehre. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3628
F. Ceylan, J. Fiehn, N.-V. Paetz, S. Schworm, and C. Harteis, “Die Auswirkungen des Bologna-Prozesses--Eine Expertise der Hochschuldidaktik,” in Der Bologna-Prozess aus Sicht der Hochschulforschung, S. Nickel, Ed. Gütersloh: CHE, 2011, pp. 106–122.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3630
C. Harteis, B. Morgenthaler, C. Kugler, K.-P. Ittner, G. Roth, and B. Graf, “Intuitive decision making in emergency medicine: an explorative study,” in Handbook of intuition research, M. Sinclair, Ed. Cheltenham: Edward Elgar, 2011, pp. 145–156.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3632
H. Gruber and C. Harteis, “Researching workplace learning in Europe,” in The SAGE Handbook of Workplace Learning, M. Malloch, L. Cairns, and B. O’Connor, Eds. London: Sage, 2011, pp. 224--235.
LibreCat
 

2011 | Book | LibreCat-ID: 28933
N. Davis, B. Eickelmann, M. Patru, R. Schulz-Zander, and P. Dzvimbo, EduSummIT 2011: Restructuring educational systems to move into the digital age. Paris: UNESCO/Kennisnet, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1119
M. Geierhos, Y. S. Lee, J. Schuster, D. Kobothanassi, and M. Bargel, “A Social Media Customer Service,” in Proceedings of the 22nd ACM Conference on Hypertext and Hypermedia, Eindhoven, The Netherlands, 2011.
LibreCat
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1120
J. Schuster, Y. S. Lee, D. Kobothanassi, M. Bargel, and M. Geierhos, “SCM - A Simple, Modular and Flexible Customer Interaction Management System,” in International Conference on Information Society (i-Society 2011), London, UK, 2011, pp. 153–158.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 1121
Y. S. Lee and M. Geierhos, “Buy, Sell, or Hold? Information Extraction from Stock Analyst Reports,” in Modeling and Using Context: 7th International and Interdisciplinary Conference, CONTEXT 2011, Karlsruhe, Germany, September 26-30, 2011, Proceedings, vol. 6967, M. Beigl, H. Christiansen, T. R. Roth-Berghofer, A. Kofod-Petersen, K. R. Coventry, and H. R. Schmidtke, Eds. Berlin, Germany: Springer, 2011, pp. 173–184.
LibreCat | DOI
 

2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 1122 | OA
M. Geierhos, Y. S. Lee, and M. Bargel, “Processing Multilingual Customer Contacts via Social Media,” in Multilingual Resources, Multilingual Applications: Proceedings of the Conference of the German Society for Computational Linguistics and Language Technology (GSCL) 2011, Hamburg, Germany, 2011, vol. 96, pp. 219–222.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed