Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9711 Publications


2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41762
Fuchs, C. (2005). The Internet as a Self-Organizing Socio-Technological System. In R. Zimmermann & V. Budanov (Eds.), Towards Otherland. Languages of Science and Languages Beyond. INTAS Volume of Collected Essays 3. Kassel University Press.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 41766 | OA
Fuchs, C., & Hofkirchner, W. (2005). The Dialectic of Bottom-Up- and Top-Down-Emergence in Social Systems. TripleC, 3(3), 28–50. https://doi.org/10.31269/triplec.v3i2.21
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 41767
Fuchs, C., & Hofkirchner, W. (2005). The Dialectic of Bottom-Up- and Top-Down-Emergence in Social Systems. Systemica, 14(1–6), 127–150.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 41761
Fuchs, C. (2005). The Internet as a Self-Organizing Socio-Technological System. Cybernetics & Human Knowing, 12(3), 57–81.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42437
Hofkirchner, W., Fuchs, C., & Klauninger, B. (2005). Informational Universe. A Praxeo-Onto-Epistemological Approach. In E. Martikainen (Ed.), Human Approaches to the Universe (pp. 75–94). Luther-Agricola-Seura.
LibreCat
 

2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42438 | OA
Fuchs, C. (2005). Knowledge and Society from the Perspective of the Unified Theory of Information (UTI) Approach. In M. Petitjean (Ed.), Proceedings of FIS 2005: Third Conference on the Foundations of Information Science.
LibreCat | Download (ext.)
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44607
Adelmann, R., & Stauff, M. (2005). Ästhetiken der Re-Visualisierung. Zur Selbststilisierung des Fernsehens. In O. Fahle & L. Engell (Eds.), Philosophie des Fernsehens (pp. 55–76). Wilhelm Fink Verlag.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44608
Adelmann, R. (2005). Internetscapes. In J. Ebner (Ed.), The Portable Landscape (pp. 60–69). The Green Box.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44816
Freitag, C. (2005). Die Portfolio-Methode in der Lehrerbildung: Mögliche Reformen im Anschluss an eine aktuelle Diskussion. In M. Fiegert & I. Kunze (Eds.), Zwischen Lehrerbildung und Lehrerausbildung. Texte zu Geschichte, Gegenwart und Zukunft der Lehrerbildung in Osnabrück (pp. 173–180). LIT.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 44817
Freitag, C. (2005). Konfliktbearbeitung – Eine Aufgabe nicht nur für Schülerinnen und Schüler. Pädagogik, 57. Jg., Heft 2, Februar 2005 (Rez.), 53–56.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 45041
Herzig, B. (2005). Neue Medien und individuelle Förderung an Ganztagsschulen. Schulen ans Netz (Hrsg.): Themendienst Nr. 4 –Oktober 2005, 11–14.
LibreCat
 

2005 | Report | LibreCat-ID: 45040
Herzig, B. (2005). Selbstreguliertes Lernen. Entwurf eines Konzeptes im Rahmen des Modellversuchs SINUS-Transfer NRW, Projekt 3. . Landesinstitut für Schule.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45042
Herzig, B., & Grafe, S. (2005). Lernen im Praktikum als Entwicklung einer Reflexionskultur. In A. H. Hilligus & H.-D. Rinkens (Eds.), Zentren für Lehrerbildung – Neue Wege im Bereich der Praxisphasen. (pp. 149–170). LIT.
LibreCat
 

2005 | Journal Article | LibreCat-ID: 37384
Tatari, M., & Knauth, T. (2005). Lernen aus „Ver-gegnungen“. Überlegungen zu einem reflektierten Umgang mit der Begegnungs-Kategorie im Interreligiösen Dialog. Jahrbuch der Religionspädagogik, 69–72.
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56065
Priesching, N. (2005). Die Mystikerin aus dem Münsterland. Anna Katharina Emmerick zwischen Eigen- und Fremdwahrnehmung. In V. Huesmann & G. Osthues (Eds.), Anna Katharina Emmerick (1774–1824). Fremde Lebensspuren. Eine historische und theologische Spurensuche (pp. 11–27).
LibreCat
 

2005 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56066
Priesching, N. (2005). Grundzüge ultramontaner Frömmigkeit am Beispiel der „stigmatisierten Jungfrau“ Maria von Mörl. In G. Fleckenstein & J. Schmiedl (Eds.), Der Ultramontanismus. Tendenzen der Forschung (pp. 77–92).
LibreCat
 

2005 | Book | LibreCat-ID: 58291
Woppowa, J. (2005). Widerstand und Toleranz. Grundlinien jüdischer Erwachsenenbildung bei Ernst Akiba Simon (1899–1988).
LibreCat
 

2004 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19706
Büker, P. (2004). Dokumentationsschrift zum Paderborner Grundschultag 2003. In K. Köller & M. Grosse-Holthaus (Eds.), Interkulturell lernen – erziehen – bilden (Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung, Bd. 8) (Vol. 8). Münster: LIT-Verlag.
LibreCat
 

2004 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19924
Büker, P. (2004). Kompetenzprofil Grundschullehrerin: Workshop im Rahmen des Berufsorientierungstages für BA/MA Studierende an der Universität Bielefeld.
LibreCat
 

2004 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28184
Bloh, B., Schürer, S., & van Ophuysen, S. (2004). Elterliche Prädiktoren für die Ablehnung von Schullaufbahnempfehlungen.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed