Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
45 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
LibreCat
| Files available
S.N. Malik, S. Rezat, in: Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12), ERME / Free University of Bozen-Bolzano, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, S.N. Malik, M. Leifeld, International Journal of Science and Mathematics Education 20 (2022) 215–236.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, L. Fan, B. Pepin, ZDM – Mathematics Education 53 (2021) 1189–1206.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
LibreCat
| Files available
| DOI
S. Rezat, F. Schacht, U. Häsel-Weide, in: A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory, Routledge, London, 2021, pp. 168–184.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, ZDM Mathematics Education 53 (2021) 1433–1445.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, Springer, 2020.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht, Springer, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31873
Deduktion und Abduktion beim diagrammatischen Schließen – das didaktische Potential der Peirceschen Semiotik
J. Schumacher, in: LibreCat University, 2020.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, in: LibreCat University, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
LibreCat
| DOI
J. Schumacher, S. Rezat, in: G. Kadunz (Ed.), Zeichen Und Sprache Im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie Und Praxis, Springer, Berlin, Heidelberg, 2020, pp. 85–112.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44688
Mathematiklernen mit digitalen Schulbüchern im Spannungsfeld zwischen Individualisierung und Kooperation
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, in: D. Meister, M. Ilka (Eds.), Mobile Medien Im Schulkontext, Springer, Wiesbaden, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 320 (2020) 10–13.
LibreCat
S. Rezat, S. Rezat, Die Grundschulzeitschrift 320 320 (2020) 10–13.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13106
Rekonstruktion diagrammatischen Schließens am Beispiel der Subtraktion negativer Zahlen
J. Schumacher, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, n.d.
LibreCat
J. Schumacher, in: Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, n.d.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13107
A Hypothetical Learning Trajectory for the Learning of the Rules for Manipulating Integers
J. Schumacher, S. Rezat, in: U.T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019), Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, Utrecht, the Netherlands, n.d.
LibreCat
J. Schumacher, S. Rezat, in: U.T. Jankvist, M. Van den Heuvel-Panhuizen, M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019), Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME, Utrecht, the Netherlands, n.d.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 13139 |

Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany
S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke, eds., Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Rezat, L. Fan, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke, eds., Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development: 16-19 September 2019 Paderborn, Germany, Universitätsbibliothek Paderborn, Paderborn, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52510
Mathilde Vaerting. Deutschlands erste Mathematikdidaktikderin
G. Werth, in: A. Frank, S. Krauss, K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM, Münster, 2019.
LibreCat
G. Werth, in: A. Frank, S. Krauss, K. Binder (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM, Münster, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 33598
„...weil man Fermi-Aufgaben so rechnet“. Modelltexte als sprachliche Ressource für das Erklären von Lösungswegen bei Fermi-Aufgaben
S. Rezat, S. Rezat, In: Mathematik differenziert 3/2019 (2019) 30–37.
LibreCat
S. Rezat, S. Rezat, In: Mathematik differenziert 3/2019 (2019) 30–37.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44684
An Introduction to Grounded Theory with a Special Focus on Axial Coding and the Coding Paradigm
M. Vollstedt, S. Rezat, in: G. Kaiser, N. Presmeg (Eds.), Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2019.
LibreCat
| DOI
M. Vollstedt, S. Rezat, in: G. Kaiser, N. Presmeg (Eds.), Compendium for Early Career Researchers in Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, 2019.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7766 |

Semiotische Analyse von Sinnkonstruktionsprozessen bei einem innermathematischen Zugang zum Erlernen negativer Zahlen
J. Schumacher, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Schumacher, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, WTM-Verlag, Münster, 2018.
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives
S. Rezat, J. Visnovska, L. Trouche, C. Qi, L. Fan, in: L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues, Springer, Cham, 2018.
LibreCat
| DOI
S. Rezat, J. Visnovska, L. Trouche, C. Qi, L. Fan, in: L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues, Springer, Cham, 2018.
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien.
E. Topalović, K. Kuzminykh, S. Rezat, In: Mathematik Lehren (2018) 36–45.
LibreCat
E. Topalović, K. Kuzminykh, S. Rezat, In: Mathematik Lehren (2018) 36–45.
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom
S. Rezat, U. Häsel-Weide, in: H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), Copenhagen, 2018, pp. 209–216.
LibreCat
S. Rezat, U. Häsel-Weide, in: H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the Fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA), Copenhagen, 2018, pp. 209–216.